Nowa generacja sportowego modelu japońskiej marki została oficjalnie pokazana. Niektórzy kręcą nosem na jego stylistykę.
I trudno się temu dziwić. Subaru WRX 2022 otrzymało czterodrzwiowe nadwozie okraszone wieloma dodatkami. Choć w detalach przypomina poprzednika, wygląda jak uterenowiony sedan, co raczej nie każdemu przypadnie go gustu.

Proporcje samochodu nie są najgorsze, ale profil ujawnia wysoko podniesiony tył, który średnio pasuje do pierwotnego charakteru Subaru WRX. Jeszcze dziwniejszym pomysłem są plastikowe nakładki, które biegną wokół dolnych krawędzi karoserii. Są na tyle duże i masywne, że pochłaniają większość uwagi.

Warte uwagi są również elementy oświetlenia. O ile te przednie nawiązują do poprzedniego WRX-a, o tyle tylne są nowym pomysłem. Nam najbardziej podoba się natomiast maska, która otrzymała wlot powietrza typowy dla Subaru.
Subaru WRX 2022 – wnętrze
W kabinie dzieje się naprawdę sporo. Kokpit jest zupełnie nowy. Co ciekawe, zegary pozostały analogowe. Widać, że projektanci chcieli uzyskać jak najlepszy poziom czytelności. Przed wskaźnikami umieszczono sportową kierownicę z grubym wieńcem i spłaszczonym dołem.

Z kolei na konsoli centralnej umieszczono pionowo ekran dotykowy uzupełniony przyciskami funkcyjnymi i dwoma pokrętłami. Zintegrowano z nim panel klimatyzacji. Nieco niżej wkomponowano gniazda USB i 12V oraz półkę. Cały projekt prezentuje się całkiem nieźle, ale należy poczekać z oceną ergonomii.
Subaru WRX 2022 – dane techniczne
Inżynierowie japońskiej marki zdecydowali się na powiększenie silnika. Dotychczasowa jednostka została rozwiercona do 2,4 litra. Dzięki doładowaniu i wszystkim zmianom oferuje 271 koni mechanicznych i 349 niutonometrów – w specyfikacji amerykańskiej.
Subaru WRX 2022 – parametry:
- 271 koni mechaniczncyh
- 349 niutonometrów
- 6-biegowa skrzynia manualna lub bezstopniowy automat
- napęd na obie osie
- nowa platforma podłogowa zapewniająca większy poziom sztywności
Uzupełnieniem benzynowego silnika jest sześciobiegowa przekładnia manualna, która przekazuje moc na obie osie. Producent postanowił także zaoferować bezstopniową skrzynię CVT, która została wyposażona w system ośmiu wirtualnych biegów. Tryb ręczny pozwala na zmianę „przełożeń” za pomocą łopatek. Takie konstrukcje rzadko pasują do aut sportowych, dlatego mamy mieszane uczucia…

Co istotne, Subaru WRX 2022 zostało zbudowane na nowej płycie podłogowej, którą charakteryzuje kilka ulepszeń. Sama konstrukcja jest sztywniejsza o 28 procent. Ponadto, zapewnia 75% sztywniejsze mocowanie zawieszenia, a także niżej umieszczony środek ciężkości.
Auto kosztuje w Stanach Zjednoczonych około 27 000 dolarów za wersję podstawową. Krążą plotki, że do oferty dołączy także odmiana WRX STI. Kiedy? Najpewniej w przyszłym roku.