w

Subaru Forester STI Sport 2022. Coś tu nie gra

Forester STI
Subaru Forester STI Sport 2022. Coś tu nie gra

Piąta generacja kultowego SUV-a japońskiej marki doczekała się sportowego konfiguracji. Przynajmniej teoretycznie.

Oto Subaru Forester STI Sport 2022 w pełnej okazałości. Samochód, który ma łączyć walory auta „dla aktywnych” z bardzo dobrymi osiągami. Czy taki też jest w rzeczywistości? Zanim o dynamice, spójrzmy na design.

Subaru Forester STI Sport
Body kit dodaje stylistycznego animuszu klasycznej sylwetce SUV-a

Auto zyskało przeprojektowane zderzaki i czarne wstawki zdobią grill i spojler dachowy. Nie zabrakło również dedykowanych felg o ciekawym wzorze. Oznaczenia STI znajdziemy nie tylko na zewnątrz, ale też w kabinie. Dwukolorowa tapicerka ożywia wnętrze, które jest bogato wyposażone. Fotele są dalekie od kubełków, ale powinny zapewniać niezłe podparcie.

Subaru Forester STI Sport 2022 – dane techniczne

I teraz przechodzimy do kluczowego wątku, który przez większość zostanie uznany za rozczarowanie. I słusznie. Prezentowana generacja jest głównie pakietem stylistycznym uzupełnionym delikatnymi poprawkami właściwości jezdnych. Krótko mówiąc, nie ma co liczyć na zwiększoną moc.

Subaru Forester STI Sport - wnętrze
Wnętrze oferuje skórzane fotele i rozbudowane multimedia

Pod maską znajduje się doładowana, czterocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1,8 litra generująca 175 koni mechanicznych i 300 niutonometrów. Jej uzupełnieniami są przekładnia CVT oraz napęd na obie osie. Bezstopniowa skrzynia ma tyle wspólnego ze sportem, co jedzenie czekolady.

Amortyzator Hitachi
Jedyne, co inżynierowie poprawili to zawieszenie, gdzie pojawiły się amortyzatory Hitachi

Inżynierowie popracowali nad układem zawieszenia, które zyskało amortyzatory Hitachi Astemo SFRD. Dzięki nim japoński SUV ma być skuteczniejszy w zakrętach. Co jeszcze? Nic. Subaru Forester STI Sport 2022 ma zadebiutować na rodzimym rynku 25 sierpnia.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowy Tourneo Connect

Ford Tourneo Connect 2022 – pierwsza jazda. Jak spisuje się nowy kombivan?

Hyundai Ioniq 6 zapowiedź

Hyundai Ioniq 6. Oficjalna zapowiedź nowego „elektryka”