Taki prestiżowy tytuł przyznał niewielkiemu samochodzikowi Japoński Związek Inżynierów Mechaniki.
Subaru 360 zadebiutowało w 1958 roku i zostało zaprojektowane w zgodzie z przepisami dotyczącymi klasy kei car. Był to także pierwszy samochód marki, która w późniejszych latach zapisała się w historii motoryzacji wieloma świetnymi modelami. Swoją nazwę zawdzięcza pojemności skokowej dwucylindrowego silnika benzynowego w układzie bokser, który rozwijał moc 16 KM i dzielnie napędzał ważące zaledwie 453 kilogramy nadwozie. W późniejszych latach pojawiły się mocniejsze warianty osiągające 25 i 36 KM. Samochód pomimo niewielkich rozmiarów oferował miejsce dla czterech pasażerów. Powstawały również bardziej praktyczne wersje nadwoziowe, jak np. kombi. Subaru 360 pozostawało w produkcji do 1971 roku – powstało 392 tysiące egzemplarzy.
Źródło: Motor1