w

Stary Volkswagen Amarok jest wciąż oferowany. Przeszedł kolejny lifting

Stary Volkswagen Amarok
Stary Volkswagen Amarok jest wciąż oferowany. Przeszedł kolejny lifting

Europejski rynek motoryzacyjny nie jest żadnym wyznacznikiem czy wzorem dla innych. Każdy region ma własną charakterystykę i opiera się na popycie. Nie ma więc dwóch takich samych.

Dla przykładu, klienci z Ameryki Łacińskiej mają zupełnie inne oczekiwania, niż mieszkańcy Starego Kontynentu. Warto również zwrócić uwagę na różnice dotyczące prawa. Efektem tego wszystkiego jest choćby stary Volkswagen Amarok, który wciąż jest tam wytwarzany.

Jak to możliwe? Niemiecka marka uznała, że wprowadzanie nowej generacji nie ma tam uzasadnienia. Przypomnijmy, że jest to konstrukcja spokrewniona z Fordem Rangerem. Gdyby trafiła na tamtejsze rynki, klienci mieliby po prostu drożej, ponieważ to bardziej zaawansowane, nowocześniejsze auto przystosowane do surowych norm europejskich.

>Volkswagen Golf R 2025. To może być ostatnie spalinowe wydanie tego modelu

W państwach rozwijających się najlepszym wabikiem pozostaje cena, dlatego pozostawienie w ofercie takiego samochodu użytkowego wydaje się słusznym posunięciem. To oczywiście nie oznacza, że od 2009 roku, kiedy wprowadzono pierwsze wcielenie Amaroka, nic się się nie zmieniło.

Stary Volkswagen Amarok wciąż w grze

Auto ma za sobą kilka mniejszych lub większych modernizacji. Do sieci trafiło właśnie zdjęcie przedstawiające ostatnią z nich. Front rzeczywiście prezentuje się znacznie nowocześniej, a przy tym został upodobniony do drugiej generacji tego modelu.

Stary Volkswagen Amarok zyskał przeprojektowane reflektory, nowy grill, a także zmodyfikowany zderzak. Cechą charakterystyczną jest blenda LED, która biegnie pod dolną krawędzią maski. Ten element upodabnia pick-upa do najnowszych samochodów marki z Wolfsburga.

Stary Volkswagen Amarok
Amarok pierwszej generacji po liftingu

Detale dotyczące układów napędowych nie zostały ujawnione. Wydaje się jednak, że dni trzylitrowego diesla V6 są policzone, ale początkowo może być dostępny w wariancie po aktualizacji. W ofercie z pewnością pozostanie znana i lubiana jednostka wysokoprężna 2.0 TDI, która może być proponowana w kilku wariantach mocy.

Od momentu debiutu, Amarok doczekał się 740 tysięcy wyprodukowanych egzemplarzy w fabryce Pacheco. Aż 65 procent wolumeny sprzedaży dotyczy rynku argentyńskiego, co jasno pokazuje różnice w oczekiwaniach klientów. Podejrzewamy, że druga generacja może trafić do Ameryki Łacińskiej, gdy spadnie popyt na aktualnie oferowane wcielenie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Suzuki Jimny Horizon

Suzuki Jimny Horizon, czyli retro w terenowym wydaniu

Brabus Smart #1

Brabus Smart #1, czyli nowy pakiet od nadwornego tunera