w

Stare BMW M2 i nowe BMW M240i. Które lepiej przyspiesza?

M2 vs M240i
Stare BMW M2 i nowe BMW M240i. Które lepiej przyspiesza?

To starcie zwiastuje duże emocje wśród licznych fanów bawarskiej marki. Biorą w nim udział dwie generacje świetnego samochodu.

Stare BMW M2 i nowe BMW M240i to teoretycznie przepaść technologiczna, ale słychać liczne głosy, które sugerują, że ten bardziej doświadczony rynkowo model ma więcej do zaoferowania i to on zasługuje na uznanie.

Czy rzeczywiście tak jest? Z pewnością wielu zwolenników niemieckich aut patrzy na nową „dwójkę” przez pryzmat stylistyki, która raczej nie imponuje – szczególnie z tyłu, gdzie zagościły lampy bez charakteru. Nie design jest jednak najważniejszy.

Stare BMW M2 i nowe BMW M240i – starcie „dwójek”

Zacznijmy od auta, które przez samego Clarksona zostało nazwane najlepszym współczesnym modelem tego producenta. BMW M2 skrywa trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik, który w wersji Competition oddaje do dyspozycji 410 koni mechanicznych oraz 550 niutonometrów. Przenoszeniem tego potencjału na tylną oś zajmuje się siedmiobiegowy automat. Masa własna pojazdu to 1575 kilogramów.

Zobacz także: Nowe BMW M240i (G42) – przyspieszenie 0-250 km/h (wideo)

Jak na tym tle wypada BMW M240i? Co istotne, pod maską tego niemieckiego coupe też mieszka trzylitrowa jednostka z sześcioma cylindrami w rzędach. Generuje ona 374 konie mechaniczne oraz 500 niutonometrów. W odróżnieniu od starszego modelu, jest tu napęd na obie osie. Łącznik stanowi natomiast ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. Nowość jest jednak cięższa – waży 1690 kilogramów.

Nowe czy stare?

Stare BMW M2 i nowe BMW M240i świetnie przyspieszają, ale które lepiej? Napęd na obie osie może pomóc na starcie, ale zwiększa masę auta, co może się odbić na dłuższym dystansie. Trzeba więc obejrzeć ten materiał.

Zobacz także: Gdyby tak wyglądało nowe BMW M2, to fani byliby zachwyceni

Jak się okazało, napęd zrobił swoje. Nowy model wystrzelił jak z procy. Starsza „dwójka” nadrabiała straty, ale nie zdążyła przed minięciem linii mety. Ciekawostką jest natomiast start z tzw. „rolki”. W takich okolicznościach, BMW M2 nie dało szans nowszej konstrukcji. Jak widać, wiele zależy więc od sytuacji.

Przypomnijmy, że BMW M240i xDrive jest dostępne w polskiej ofercie. Za bazową sztukę w tej wersji trzeba zapłacić 254 900 złotych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Niebezpieczna zmiana toru jazdy

Nieodpowiednia zmiana pasa na drodze – nagminne zachowanie

Mercedes-AMG SL

Mercedes-AMG SL 2022 – cennik. Z opcjami wyjdzie milion złotych