w

Stara Toyota Supra kontra BMW M3 Competition. Tuning wyrównał szanse (wideo)

Stara Toyota Supra kontra BMW M3 Competition
Stara Toyota Supra kontra BMW M3 Competition. Tuning wyrównał szanse (wideo)

W teorii, starcie tych dwóch samochodów nie ma najmniejszego sensu, bo bawarski model dysponuje znacznie większym potencjałem.

Dotyczy to jednak seryjnych wersji. Tymczasem ta stara Toyota Supra uległa licznym modyfikacjom układu napędowego, co zaowocowało wyraźnym wzrostem mocy. Czy wystarczą one, by pokonać BMW M3 Competition na prostym odcinku?

Odpowiedź na to pytanie nie jest taka łatwa. Już teraz możemy zdradzić, że japońskie auto ma na papierze więcej mocy. Aczkolwiek nie od dziś wiadomo, że tuning nie zawsze oznacza uzyskanie właściwego poziomu wydajności.

BMW M3 Competition i Toyota Supra na starcie

Jeżeli chodzi o niemieckiego sedana, to wybór padł na wersję z tylnym napędem. BMW M3 Competition G80 skrywa trzylitrową, podwójnie doładowaną jednostkę benzynową, która oddaje do dyspozycji kierowcy 510 koni mechanicznych i 650 niutonometrów.

Z sześciocylindrowym silnikiem został zintegrowany ośmiobiegowy automat. Taka konfiguracja winduje masę własną pojazdu do 1730 kilogramów. Nie jest mało, ale też trudno mówić o specjalnej nadwadze samochodu.

Stara Toyota Supra kontra BMW M3 Competition
Supra ma znacznie więcej mocy, ale to nie oznacza, że lepiej sobie radzi z przeniesieniem jej na asfalt

Jak na tym tle wypada ta stara, acz piękna Toyota Supra? Jej kultowy, trzylitrowy silnik 2JZ został zachowany pod maską, ale otrzymał bardzo dużą turbosprężarkę która zapewniła poważny zastrzyk mocy. Pod prawą stopą kierowcy jest teraz 708 koni mechanicznych i 709 niutonometrów.

>Starcie Alpine A110 S z Porsche Cayman GTS i Toyotą GR Suprą. Który model wygrał? (wideo)

Tutaj także występuje napęd na tył. Z kolei zastosowana skrzynia biegów może okazać się dla niektórych dużym zaskoczeniem. To dokładnie ten sam ośmiobiegowy automat co z M3 G80.

I tu wracamy do pierwotnego pytania. Teoretycznie, BMW nie powinno mieć większych szans z blisko 200 koni mocniejszą Suprą, ale praca niezależnych tunerów nie jest zawsze równie efektywna, co inżynierów projektujących samochody od podstaw. Pozostaje więc włączyć poniższe nagranie i poznać odpowiedź na to nurtujące pytanie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ford Focus 2023

Ford Focus 2023 (po liftingu) w teście łosia. Wynik akceptowalny, ale bez szału (wideo)

Gdzie jechać na majówkę

Jazda hulajnogą, czyli sposób na majówkę i nie tylko