w

Smart #3 2024 na nowej zapowiedzi. Jego design jest już znany

Smart #3 2024
Smart #3 2024 na nowej zapowiedzi. Jego design jest już znany

Niemcy starają się podgrzać atmosferę wokół drugiego modelu „nowej ery”. Niemniej jednak muszą zdawać sobie sprawę, że doszło do wycieku już kilka tygodni temu.

Nie udało się dotrzymać tajemnicy do końca, ale i tak warto zerknąć na szkice, które udowadniają, że wyciek nie był „kaczką”, tylko przedstawiał prawdziwy samochód. Smart #3 2024 będzie kolejnym elektrycznym crossoverem.

Wpadka modelu #1 w teście łosia daje do myślenia. Wydaje się jednak, że poprawa elektroniki przyniesie oczekiwane rezultaty. Pozostaje mieć nadzieję, że „Trójka” zostanie od razu dopracowana pod tym względem. Póki nie doszło do premiery, można jeszcze skorygować system stabilizacji toru jazdy (jeżeli to wystarczy).

Smart #3 2024 – odważny design

Pod względem stylistycznym przypomina ten mniejszy, wcześniej zaprezentowany model, ale wygląda od niego znacznie bardziej muskularnie. To zasługa uwydatnionych błotników oraz szeroko osadzonych kół.

Do tego dochodzą masywne zderzaki i łagodne przetłoczenia, które z pewnością mają znaczenie aerodynamiczne. Elementy oświetlenia są spójne z najnowszym nurtem designu, co oznacza łagodne kształty i stosunkowo prostą formę.

Smart #3 2024
Smart #3

Dane techniczne nie zostały jeszcze ujawnione. Wiemy, że Smart #3 2024 został zbudowany na platformie Geely, które jest udziałowcem niemieckiej marki. Co ciekawe, z płyty podłogowej tego potentata ma korzystać również Izera, czyli polski samochód z elektrycznym napędem, którego projekt współrealizuje rząd. Póki co mówimy jednak o procesie zbliżonym do science fiction.

>Smart #3 zadebiutuje 17 kwietnia. Oby dobrze skręcał

Smart #3 2024 zostanie oficjalnie zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Szanghaju za około trzy tygodnie. Jego topowa wersja może oferować nawet 270 koni mechanicznych oraz napęd na obie osie. Oby za potencjałem silnikowym szły właściwości jezdne, bo bez nich będzie to samochód na proste odcinki. A to dziś trochę za mało, by móc konkurować z najlepszymi.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hyundai Sonata 2024

Hyundai Sonata 2024 pokazuje innym projektantom, jak wkomponowuje się listwy LED

Ford Focus RS Mk2

Ford Focus RS Mk2 na niemieckiej autostradzie. Zobacz, jak przyspiesza 370-konny kompakt (wideo)