Nie ma wątpliwości, że niemiecka marka zajmująca się produkcją miejskich samochodów chce nadążać za trendami.
Krótko mówiąc, powinna wpisywać się w aktualną modę, być barwna, a przy tym spełniać oczekiwania młodych klientów. Marketingowcy wzięli to wszystko bardzo poważnie do siebie, co sugeruje oficjalna nazwa nowego modelu. Smart #1 będzie modelem opracowanym razem z Geely. Tak, to pierwsze auto z hasztagiem w nazwie.
Współpraca z Geely nie jest przypadkowa. Chiński producent i Mercedes-Benz podzielili się udziałami w stosunku 50-50. To oznacza, że obaj potentaci decydują o przyszłości tej stosunkowo młodej marki. Czy taka reorganizacja przyniesie oczekiwane rezultaty? Czas pokaże.
Smart #1 – co już wiemy?
Do sieci trafiły zdjęcia ujawniające nowy model w kamuflażu wykorzystującym jedynie okleinę. Dzięki temu można dostrzec jego proporcje. Smart #1 nie jest już tak muskularny, jak zapowiadający go koncept, ale wciąż prezentuje się ciekawie.
W oczy rzucają się przede wszystkim elementy oświetlenia – zarówno z przodu, jak i z tyłu można liczyć na listwy świetlne w technologii LED, które biegną przez całą szerokość. Krótkie zwisy, niemal płaski dach przypominają nieco MINI Countrymana – również pod względem gabarytów. Smart #1 ma 4,29 metra długości.
Bardzo ważna była aerodynamika pojazdu. Projektantom udało się stworzyć sylwetkę, która legitymuje się wynikiem na poziomie 0,29. To naprawdę bardzo przyzwoity rezultat, biorąc pod uwagę, że jest to crossover.
Smart #1 został oparty na płycie podłogowej Geely Sustainable Experience Architecture. Jak można się domyślać, została ona przystosowana do napędów elektrycznych. Pozwala korzystać z 800 V i ma miejsce na trzy jednostki elektryczne.