w

Skoda Slavia 2022 oficjalnie. Budżetowy sedan zaprezentowany!

Skoda Slavia 2022
Skoda Slavia 2022 oficjalnie. Budżetowy sedan zaprezentowany!

Czeska marka pokazała światu swój nowy model, który powstał z myślą o klientach zainteresowanych ekonomicznymi propozycjami.

Oto Skoda Slavia 2022, czyli budżetowy sedan, który bazuje na platformie MQV-A0-IN, podobnie jak model Kushaq. Można go przypisać do segmentu B (auta miejskie). Mimo słowiańskiej nazwy, raczej trudno oczekiwać, by model trafił do Europy – powstał z myślą o Indiach.

Skoda Slavia design
Tak mógł wyglądać nowy Rapid oferowany w Europie!

Samochód wygląda bardzo przyzwoicie i mógłby zostać następcą Rapida w wersji liftback. Jeżeli chodzi o wymiary, to ma 4541 milimetry długości, 1752 milimetry szerokości, 1487 milimetrów wysokości oraz 2651 milimetrów rozstawu osi. Ta ostatnia wartość robi wrażenie. Wystarczy dodać, że osie w Octavii pierwszej generacji były bliżej siebie.

Przyjazny design

Samochód czerpie garściami z najnowszych modeli czeskiej marki. I tak naprawdę trudno dostrzec, że ma budżetowy charakter. Pas przedni zdobią reflektory z ciemnym wypełnieniem, szeroki grill, halogeny i chromowane wstawki.

Skoda Slavia 2022 - rear
Tył przypomina Octavię najnowszej generacji

Z tyłu natomiast dominują lampy zachodzące na dużą klapę bagażnika. Szkoda, że ta druga nie otwiera się wraz z szybą – byłoby praktyczniej. Z kolei profil zdradza naprawdę przyzwoite proporcje. Czescy projektanci zrobili to dobrze.

Ergonomiczny kokpit

Cieszy także przemyślane wnętrze z nowoczesnym kokpitem. Kluczową rolę odgrywa ergonomia. Pozwolę sobie stwierdzić, że jest ona lepsza, niż w najnowszej Octavii. Skąd ten wniosek? Skoda Slavia oferuje niezależny panel klimatyzacji i nieco więcej fizycznych przycisków. Nie trzeba więc „grzebać” w interfejsie, by ustawić podstawowe funkcje podczas jazdy. Wszystko jest tam, gdzie być powinno.

Skoda Slavia 2022 - interior
Wnętrze nie zdradza budżetowego charakteru

Warta uwagi jest także sama koncepcja. Mimo prostoty, jest tu nowocześnie i estetycznie. Poczucie jakości zwiększają lakierowane dekory oraz oświetlenie nastrojowe, które biegnie przez całą szerokość kokpitu. Dopiero panele drzwiowe zdradzają, że nie jest to auto stawiające na wysoki poziom jakości materiałów.

Skoda Slavia 2022 - bagażnik
Bagażnik ma pojemność około 500 litrów. Zawiasy wnikają do środka

W dziedzinie przestronności raczej nie ma rozczarowań. Można podejrzewać, że Skoda Slavia 2022 bez problemu zmieści cztery dorosłe osoby i ich bagaż. Kufer ma pojemność około 500 litrów, ale skromny otwór załadunkowy ogranicza jego użyteczność – jak to w sedanach.

Skoda Slavia 2022 – jednostki napędowe

W gamie jednostek znajdą się dwie benzynowe propozycje. Podstawą będzie silnik 1.0 TSI. Trzycylindrowa konstrukcja oddaje do dyspozycji 115 koni mechanicznych. Osoby oczekujące lepszej dynamiki mogą postawić na czterocylindrowe 1.5 TSI generujące 150 koni mechanicznych.

Skoda Slavia – silniki:

  • 1.0 TSI (115 koni mechanicznych, 6-biegowy manual lub 6-biegowy automat)
  • 1.5 TSI (150 koni mechanicznych, 6-biegowy manual lub 7-biegowy automat DSG)

Obie jednostki współpracują w podstawie z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi. Co ważne, zarówno 1.0 TSI, jak i 1.5 TSI mogą być uzupełnione automatami. Słabszy motor oferuje sześciobiegową przekładnię automatyczną, a mocniejszy – siedmiobiegowe DSG. Bez względu na wybór, konfiguracja zawsze jest uzupełniona napędem na przód.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tragiczny wypadek BMW serii 7

Limuzyna BMW owinięta wokół słupa. Brawura skończyła się tragedią (wideo, +18)

KIA EV9 Concept

KIA EV9 Concept ujawniona. Tak wygląda przyszłość koreańskiej marki