Jeden z najważniejszych modeli w gamie czeskiego producenta doczekał się poważnego testu ujawniającego jego właściwości jezdne.
Wybór padł na miękką hybrydę opartą na silniku 1.0 TSI (110 koni mechanicznych) wspieranym przez instalację 48V. Taka konfiguracja ma zapewniać zoptymalizowane zużycie paliwa przy dobrych osiągach. Czy jednak Skoda Octavia mHEV oferuje odpowiednią stabilność przy nagłych zmianach toru jazdy?
Skoda Octavia mHEV – test łosia
W tym miejscu należy dodać, że auto wykorzystywało opony Bridgestone Turanza T005 225/45 R18 91Y. Czy czeski liftback poradził sobie dobrze w tej próbie? Okazuje się, że jego rezultaty nie są rewelacyjne.
Udało się utrzymać właściwy tor jazdy do 74 km/h. Powyżej tej prędkości pojawiała zarówno nadsterowność, jak i podsterowność. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że samochód nie jest specjalnie ciężki – waży około 1300 kilogramów.
Przypomnijmy, że ceny Skody Octavii e-TEC Mild Hybrid zaczynają się od 99 550 złotych. Auto jest od razu zintegrowane z drugim poziomem wyposażenia (Ambition).