w

Skoda Octavia e-Tec – debiut miękkiej hybrydy

Octavia w cenie bitcoina
Za podobną kwotę można mieć nową Skodę Octavię (rok modelowy 2021)

Nowa Octavia ma bardzo szeroką ofertę, w której znajdziemy wiele wersji wyposażeniowych i silnikowych. Teraz do gamy dołącza miękka hybryda ukryta pod nazwą e-Tec.

Zacznijmy od tego, że uzupełnieniem układu spalinowego jest instalacja 48-woltowa (generator z rozrusznikiem), która wspomaga silnik benzynowy. Pozwala na chwilową jazdę na samym prądzie, a także generuje dodatkowe 50 Nm. Wykorzystuje oczywiście energię z hamowania, która gromadzona jest w niewielkim akumulatorze (0,6 kWh) umieszczonym pod fotelem kierowcy.

Bazą dla całego zespołu jest 1-litrowa jednostka TSI, która dysponuje mocą 110 KM. Współpracuje z nią 7-biegowa przekładnia automatyczna przekazująca cały potencjał na oś przednią. Wkrótce do gamy dołączy kolejna miękka hybryda z tą samą instalacją, tyle że oparta na silniku 1.5 TSI.

Skoda Octavia e-Tec jest dostępna z dwoma rodzajami nadwozia (liftback i combi) i w jednej odmianie wyposażeniowej (Ambition). W standardzie klient otrzymuje m.in.: czołowe oraz boczne poduszki powietrzne i kurtyny z przodu, hamulec antykolizyjny, funkcję wykrywania zmęczenia kierowcy DRIVER ALERT, asystenta pasa ruchu LANE ASSIST oraz kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania FRONT ASSIST, światła przeciwmgłowe LED z funkcją CORNER oraz czujniki zmierzchu i deszczu LIGHT AND RAIN ASSIST.

Ceny Octavii N-Tec startują od 96 700 zł za liftbacka i od 100 650 zł za combi. Dealerzy już przyjmują zamówienia.

 

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Niezłe Eldorado! Mazda MX-5 w roli amerykańskiego krążownika

Ależ fartowne uniknięcie kolizji! Mandat został jednak wlepiony