w

Skoda Fabia 2022: Ostatnie grafiki przed premierą

Skoda Fabia 2022 zapowiedź
Skoda Fabia 2022: Ostatnie grafiki przed premierą

Czeski bestseller doczeka się wkrótce nowej generacji. Można spodziewać bardzo wielu zmian – zarówno stylistycznych, jak i technologicznych.

Auto będzie na pewno atrakcyjniejsze pod kątem designu. Modyfikacjom uległa cała sylwetka, która stanie się wyraźnie większa. Bazuje na platformie MQB-A0, która pozwoliła wydłużenie rozstawu osi o niemal 100 milimetrów. Warto też zaznaczyć, że auto jest dłuższe o 111 milimetrów (4107 mm) oraz szersze o 48 milimetrów (1780 mm). Pojawiają się także nowe elementy oświetlenia. Po raz pierwszy w historii tego modelu, tylne lampy będą zachodzić na klapę bagażnika (jak w Polo po liftingu).

Fabia 2022 design
Auto otrzyma lampy zachodzące na klapę bagażnika

Skoda Fabia 2022 otrzyma również nowe wnętrze. Z pewnością zagoszczą w nim inne instrumenty pokładowe. W topowych wersjach należy się spodziewać cyfrowych wskaźników, dotykowego ekranu multimedialnego i automatycznej klimatyzacji. Podejrzewamy, że i tak już przestronne wnętrze ulegnie powiększeniu, co przełoży się na walory praktyczne – bagażnik urósł o 50 litrów, co oznacza, że oddaje do dyspozycji 380 litrów.

Skoda Fabia 2022 wymiary
Skoda Fabia 2022 jest dłuższa o ponad 11 cm od poprzedniczki

W ofercie fundamentem pozostanie silnik 1.0 TSI oferowany w różnych konfiguracjach. Niewykluczone, że otrzyma elektryczne wsparcie (tzw. miękka hybryda). Auto powinno być dostępne zarówno z przekładniami manualnymi, jak i automatycznymi (DSG). Pod znakiem zapytania stoi przyszłość wolnossącej jednostki 1.0 MPI. Wielu wciąż stawia na ten prosty motor, dlatego powinien on pozostać w gamie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW M135i acceleration

BMW M135i podkręcone do 430 KM: Przyspieszenie 0-250 km/h (wideo)

Dacia Spring moose test

Dacia Spring i test łosia. Takiego zaskoczenia dawno nie było (wideo)