w ,

Silnik 1.7 CRDi (Kia/Hyundai) – problemy, awarie, opinie, eksploatacja

Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDI 7DCT Premium

Koreańskie marki coraz śmielej zdobywają europejskich klientów. Kiedyś były przeciętne w każdym calu, dziś często wyprzedzają konkurencję ze Starego Kontynentu w wielu dziedzinach. Pod względem technologii również mają sporo do zaoferowania. Dobrym tego przykładem jest silnik 1.7 CRDi, którego znajdziemy pod maskami znacznej części samochodów Kii i Hyundaia.

To oczywiście 4-cylindrowa jednostka wysokoprężna z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu Common Rail (wtryski elektromagnetyczne firmy Bosh) i turbosprężarką wyposażoną w zmienną geometrię łopatek. Warto zaznaczyć, że w tym przypadku rozrząd zintegrowany jest z łańcuchem, a nie paskiem. Konstrukcja występuje w dwóch wariantach mocy: 115- oraz 136-konnym.

Problemy i awarie
Silnik 1.7 CRDi jest stosunkowo młodą konstrukcją, ale wielu użytkowników zrobiło już ponad 200 tysięcy kilometrów z nim pod maską, więc znamy już kilka faktów na jego temat. Jeśli chodzi o awarie, to lista jest wyjątkowo krótka. Główną bolączką może okazać się filtr cząstek stałych DPF, który jest ekologicznym utrapieniem praktycznie wszystkich współczesnych diesli, a szczególnie tych, które wykorzystywane są na krótki dystansach. Zdarzają się też sporadyczne usterki zaworów EGR. Wytrzymałość turbiny, sprzęgła, “dwumasu” (wariant 136-konny) czy wtryskiwaczy należy jednak ocenić bardzo pozytywnie.

Czy są jeszcze jakieś problemy? Pozostały tylko te subiektywne. Jednostka 1.7 CRDi jest montowana między innymi w kompaktowych SUV-ach i aut segmentu D koreańskiego koncernu. Wielu uważa, że moc jest niewystarczająca, nawet w przypadku 136-konnej odmiany. I rzeczywiście, szczególnie podczas wyprzedzania przy wyższych prędkościach można to odczuć. Z drugiej strony można się cieszyć ze skromnego apetytu na paliwo, które w cyklu mieszanym w zależności od konkretnego modelu, waha się przeważnie od 5 do 7 litrów. Niektórzy użytkownicy zaznaczają też trochę zbyt głośną pracę, szczególnie “na zimno” w porównaniu do popularnych, konkurencyjnych jednostek.

Czy warto się nim zainteresować?

Jeśli nie jesteście zwolennikami szybkiej jazdy, to z pewnością jednostka 1.7 CRDi jest godna polecenia. Wyróżnia się wysoką trwałością i nieskomplikowaną budową. Umiarkowaną kulturę pracy wynagradza natomiast zużycie paliwa. Inżynierom koncernu należą się spore pochwały.

https://www.instagram.com/p/BkIyAM9AO-_/

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

24 komentarze

Dodaj odpowiedź
  1. Jeśli autor pisze o dwumasie w przypadku silnika 1.7CRDI 115 KM i 136 KM tzn. że nie ma pojęcia o tych silnikach. Koło dwumasowe występuje w tym silniku tylko i wyłącznie w wariancie 141 KM !

  2. Ja dwumas wymieniłem właśnie w wersji 115 konnej 😉 Turbina po regeneracji, szukam nowego silnika bo zjada mi litry oleju w kilka dni… 200 tys. przejechane

  3. 115KM i 136KM to są te same silniki różnica w mocy jest po to by ograniczyć spalanie 116KM pali mniej ale tylko w mieście nawet o 1-2l ON koło dwu mas turbiny mają te same, tylko program inny ale z tego co wiem to jakiś czas temu po gwarancji można było sobie podkręcić 116 nawet do 150KM a 136 tez do 150KM bo to ten sam silnik

  4. 1,6 CRDI nie ma dwumasy i filtra czastek natomiast 1,7 CRDI ma i to i to.
    Jestem posiadaczek obu Ceed 2010 i Sportage 2016
    Bardzo sobie chwale.

    • Jestem posiadacze kia 2014 1.7 115 koni i ten silnik nie ma dwumasa teraz robiłem sprzęgło koszt sprzegla430zl plus wymiana

  5. Dziwna sprawa z tym dwumasem w silniku 1.7 115km jedni mowia ze jest drudzy ze niema, ogladajac auto u handlarza z silnikiem 116km mowil ze w fakturze widnieje wymiana dwumasu w niemczech, ja mowie ale one nie maja dwumasa, a on na to ze jest bardzo wysoka suma wiec to dziwne jakoby niemial by dwumasu, jest to mozliwe by w jednych silnikach byl a w drugich nie?

  6. Mam 1.7 wersja słabsza w ix35 przejechane 130.000. Sam kiedyś zastanawiałem się jak jest z tą dwumasa, postanowiłem poszukać w sklepach i przyznaję ale znalazłem tylko w jednym a chyba w 6 ” brak wyników”

  7. mój 1.7 crdi 95 tyś. ślizgi przy rozrządzie uszkodzone .jazda bardzo spokojna ,stonowana .zimą jazda tylko w kożuchu i bieliźnie termicznej po mieście oczywiście.na trasie już ok.pojazd robiony na ciepłe kraje żeby się nie przegrzał .na nasz polski klimat MASAKRA.

    • Jaki był objaw tych uszkodzonych ślizgów?
      Mam chyba to samo 2017 rok 1,7 141 KM 97 tys km i grzechotnik rano po odpaleniu. Potem na ciepłym mniej ale też słychać.
      Jak sobie poradziłeś z tematem?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet Elegance – Udany powrót

Volkswagen Golf GTI Clubsport S ABT