w

SEAT ma się dobrze. Wzrosty sprzedaży i zysków hiszpańskiej marki

SEAT S.A. siedziba
SEAT ma się dobrze. Wzrosty sprzedaży i zysków hiszpańskiej marki

Nie jest tajemnicą, że CUPRA odnosi ogromny sukces rynkowy i na pewno odbiera część klientów swojej marce-matce. Niemniej jednak obaj producenci notują wzrosty.

Hiszpanie mają powód do zadowolenia. Nie dość, że stworzyli świetny brand, który zyskuje na popularności, to jeszcze utrzymują dobre wyniki swojej pierwotnej firmy. Potwierdzają to liczby dotyczące pierwszego półrocza 2024 roku. Wynika z nich, że SEAT odnotował zysk operacyjny wynoszący 406 milionów euro, czyli o 10 procent więcej, niż w analogicznym okresie 2023 roku.

Znaczenie ma tu nie tylko zwiększony popyt, ale też znaczące poprawy w zakresie procesów organizacyjnych. Świetnym tego przykładem jest udoskonalony łańcuch dostaw, który zwiększył podaż produktową.

SEAT z dobrymi wynikami

Dobre rezultaty owocują odpowiednim poziomem rentowości. Przychody ze sprzedaży wyniosły dokładnie 7,8 miliarda euro, a zysk operacyjny sięgnął 13,8 procenta. Aby uzyskać takie liczby, trzeba było dostarczyć 287 400 egzemplarzy nowych modeli.

>CUPRA Tavascan – cena 2024. Bazowo 286 KM, akumulator 77 kWh, zasięg 568 km

„Nasze zaangażowanie w poprawę wydajności doprowadziło nas do najlepszych w historii wyników w pierwszym półroczu, co stanowi kamień milowy w działalności naszego przedsiębiorstwa. Marki SEAT i CUPRA są silniejsze niż kiedykolwiek. W dalszym ciągu zwiększamy dostawy pojazdów. W tym roku na rynku pojawią się nowe modele, dzięki czemu stale poszerzamy naszą ofertę, a tym samym przyspieszamy drogę do elektryfikacji” – stwierdził Wayne Griffiths, CEO marek SEAT i CUPRA.

CUPRA Formentor to najpopularniejszy model koncernu SEAT S.A.
CUPRA Formentor po liftingu

Kolejnym ważnym krokiem dla obu firm jest zwiększenie gamy produktowej i przede wszystkim jej rozróżnienie. SEAT jest delikatnie „pokrzywdzony”, ponieważ CUPRA również sprzedaje Leona i Atecę z podstawowymi silnikami benzynowymi – w atrakcyjniejszym wydaniu stylistycznym.

Nowe modele, czyli Terramar, Raval i Tavascan z pewnością pomogą CUPRZE osiągnąć jeszcze lepsze wyniki. Pytanie tylko, czy SEAT też na tym zyska? Niewykluczone, że marka będzie przekształcać swoją ofertę produktową, by lepiej dostosować się do strategii całego koncernu i polityki Unii Europejskiej, która wydaje się dziś wątpliwa. Pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość i trzymać kciuki za dobre decyzje.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Chińskie marki w Europie

Chińskie marki zalały Europę autami przed wprowadzeniem ceł. Liczby nie kłamią

Nissan Caravan MyRoom

Nissan Caravan MyRoom, czyli niewielki kamper z elegancką sypialnią