w

Ryzykowna mijanka nad przepaścią: Kierowcy autokarów muszą mieć nerwy ze stali!

Ryzykowna mijanka nad przepaścią: Kierowcy autokarów muszą mieć nerwy ze stali!

Prowadzenie autokaru nie wydaje się trudne – to po prostu duży pojazd. Wiele zależy jednak od panujących warunków.

Słuszne gabaryty takich maszyn wpływają na zwrotność w takim stopniu, że czasem ograniczają możliwości korzystania z miejskich arterii. Jeszcze gorzej może być na górskich odcinkach dróg, gdzie jest stromo i bardzo wąsko. Właśnie tak było w tym przypadku.

Mijanka na centymetry!

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć, gdzie zlokalizowane jest to miejsce. Wiadomo jednak, że jezdnia została poprowadzona przez górzysty teren sąsiadujący z morzem. Osuwiska skalne i ślepe zakręty są tu dość skromnymi problemami. Dużo bardziej kłopotliwa jest szerokość drogi.

Niebezpieczna mijanka na górskiej drodze
Autokary minęły się na centymetry

Wykonanie mijanki dwoma autokarami wymaga ogromnego wyczucia i dobrania właściwego fragmentu. Często konieczne jest cofanie i liczenie na szczęście. Wszystko odbywa się tuż obok przepaści, dlatego potencjalna kolizja mogłaby skończyć się tragedią.

Rozwaga, opanowanie i doświadczenie pomagają jednak uniknąć niepożądanych zdarzeń. Zobaczcie, jak to wygląda w praktyce:

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

OC kluczowe informacje

Co warto wiedzieć o OC?

Ford Ranger z drewna

Imponujący, w pełni funkcjonalny model Forda Rangera wykonany z drewna