Brytyjska limuzyna doczekała się aktualizacji – po czterech latach od debiutu rynkowego. Zmiany nie są rewolucyjne. To raczej dyskretna ewolucja dla zamożnych pasjonatów marki.
Rolls-Royce Ghost II to oczywiście druga seria dobrze znanego sedana ekskluzywnej marki. Ten model jest tak rzadkim widokiem na drogach (no może poza Dubajem i Monako), że każdy jego egzemplarz może zostać uznany przez laika za nowość. Niemniej jednak warto przyjrzeć się debiutującej konfiguracji.
Najwięcej zmian zaszło z przodu. Właśnie tu zastosowano nieco inne, choć wciąż klasycznie wyglądające reflektory z ciemnymi kloszami i nowymi motywami LED. Monumentalna atrapa chłodnicy również ma lekko zmodernizowane proporcje. Do tego dochodzi zderzak z czarnymi wstawkami.
Profil jest dokładnie taki sam, jak przed kuracją odmładzającą. To oznacza długą maskę i lekko opadającą linię dachu, która zgrabnie przechodzi w klapę bagażnika. Jeżeli chodzi o tył, to można liczyć na nowe klosze lamp.
Jak zwykle w takich sytuacjach, producent postanowił odświeżyć możliwości konfiguracyjne. Klienci mają do dyspozycji nowe lakiery (w tym Mustique Blue) oraz wzory felg – jak te 22-calowe obręcze z dziesięcioma ramionami.
Rolls-Royce Ghost II – wnętrze
Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda tak samo. Różnice dostrzega się jednak wraz z kolejnymi spojrzeniami, co oznacza, że projektanci chcieli wprowadzić nowości, ale przy zachowaniu tożsamości stylistycznej kabiny. W tej klasie liczy się konserwatywne podejście. I to się szanuje.
Rolls-Royce Ghost II posiada oczywiście cyfrowe wskaźniki z możliwością personalizacji. Centralne miejsce kokpitu zajmuje ekran multimedialny z nowymi funkcjami. Użytkownicy auta mogą teraz za pośrednictwem smartfona odblokować drzwi, wysłać polecenia nawigacyjne czy śledzić lokalizację pojazdu.
Dla pasażerów drugiego rzędu przygotowano łączność strumieniową z ekranami umieszczonymi w oparciach przednich foteli. Udoskonalony został także system audio, który aktualnie składa się z 18 głośników i wzmacniacza o mocy 1400 watów.
Ghost Serii II otrzymał także nowe opcje wykończenia. Wśród nich znajduje się dekor Grey Stained Ash z drewna. Oferta została wzbogacona także tkaniną Duality Twill, którą wykonano z bambusa, której wykonanie wymaga użycia około 17 kilometrów nici.
Sercem samochodu jest ta sama jednostka V12 o pojemności 6,75 litra. Oddaje do dyspozycji 563 konie mechaniczne. Potencjał przenoszony jest jedynie na tylną oś za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni automatycznej.