To był znakomity rok dla brytyjskiego producenta – w 113-letniej historii marki tylko raz udało się osiągnąć lepsze wyniki.
Szlachetna marka sprzedała w ciągu ubiegłych 12 miesięcy aż 4011 egzemplarzy, które trafiły do odbiorców w 50 krajach – to o 6% więcej w porównaniu z wynikami notowanymi w 2015 roku. Największy wzrost popularności odnotowano na rynku japońskim (o 51%) oraz w Niemczech (30%). Swój sukces Rolls-Royce zawdzięcza przede wszystkim sporemu zainteresowaniu modelem Dawn Drophead oraz limitowanymi edycjami Black Badge przygotowanymi dla Ghosta i Wraitha. Ponadto marce udało się stworzyć około 100 nowych miejsc pracy oraz otworzyć nowe centrum technologiczne. To wszystko stanowi znakomity prognostyk na przyszłość – warto bowiem pamiętać, że już wkrótce gotowy do debiutu będzie nowy Phantom (przełom 2017/2018) oraz pierwszy SUV marki – Cullinan, które powinny jeszcze bardziej wyśrubować wyniki osiągane przez markę.
Źródło: Motor1