w

Rodzinne kombi z salonu za 73 900 zł. Pokonuje 100 km za 25 zł

Dacia Jogger fotele
Rodzinne kombi europejskiej marki

Europejscy producenci starają się odpowiedzieć na bardzo korzystne oferty chińskich marek (których w Polsce jest już kilkanaście). Świetnym tego przykładem jest to rodzinne kombi, które ma wszelkie argumenty, by przekonać kierowców ceniących ekonomiczny charakter, przestronne wnętrze i niską cenę.

Rodzinne kombi dla pragmatyków

Nie przyspiesza bicia serca i nie podkreśla statusu społecznego kierowcy, ale stanowi głos rozsądku – tak w jednym zdaniu można opisać prezentowany model. Pod względem ekonomii jazdy, to jeden z najlepszych samochodów na naszym rynku. Warto więc poznać to rodzinne kombi rumuńskiej marki.

Głównym bohaterem tego materiału jest Dacia Jogger, czyli szeroko pojęta kompilacja potrzeb i oczekiwań klientów. Co mamy na myśli? Wystarczy spojrzeć na sylwetkę, by dostrzec w niej mieszankę trendów.

Rodzinne kombi Dacii
Dacia Jogger Expression – przód

Na pierwszy rzut oka to kombi o kompaktowych wymiarach. Po chwili uwagę zwracają jednak plastikowe nakładki, które chronią dolne partie karoserii. Widoczny jest tez lekko zwiększony (względem zwykłych osobówek) prześwit wynoszący 200 milimetrów.

Niektórzy widzą w nim crossovera, ale bliżej mu do lekko uterenowionego kombi. I tego będziemy się trzymać. Co najważniejsze, opisywany pojazd ma swój charakter i jako całość nie przypomina żadnego innego projektu. Dzięki temu łatwo go rozpoznać. I dobrze, bo tożsamość stylistyczna jest dziś istotna.

Dacia Jogger to proste i praktyczne auto

Rodzinne kombi Dacii bazuje na dobrze znanych podzespołach, które są stosowane również w Renault. Jego bazą jest modularna platforma CMF-B, którą dostosowano do różnych koncepcji napędowych. Nie jest to zatem stara płyta podłogowa, która nie pasuje do dzisiejszych standardów.

Wymiary Joggera podkreślają kompaktowe aspiracje. Rumuński model ma 4547 milimetrów długości, 1691 milimetrów wysokości i 1784 milimetry wysokości. Natomiast jego rozstaw osi to dokładnie 2897 milimetrów. Zasługuje zatem na swoje miejsce w segmencie C.

Z zewnątrz nie wszystkim musi się podobać, ale przynajmniej jest oryginalny. Z kolei w jego wnętrzu można liczyć na bardzo dobrą ergonomię i sprawdzone rozwiązania. Wszystko jest tu na swoim miejscu. Materiały wykończeniowe są raczej przeciętne (twarde lub tapicerowane), ale nieźle spasowane.

Fotele nie należą do najlepszych w klasie, ale łatwo na nich właściwą pozycję. Co istotne, w obu rzędach jest wystarczająco przestronnie. Ponadto, bagażnik jest naprawdę duży. W konfiguracji pięcioosobowej oferuje aż 607 litrów pojemności.

Rodzinne kombi z oszczędnym napędem

Dacia jest jedną z zaledwie kilku marek, które oferują fabryczną instalację LPG w swoich modelach. I właśnie takie rozwiązanie polecamy w przypadku tego udanego, praktycznego samochodu. Świetnie pasuje do pragmatycznego podejścia użytkownika.

Jak ujawnia oficjalny konfigurator, bazę stanowi silnik benzynowi o pojemności 1 litra, który dysponuje doładowaniem. Kierowca ma do dyspozycji 100 koni mechanicznych i 170 niutonometrów. Za ich przenoszenie na przednią oś odpowiada sześciobiegowa skrzynia manualna.

Rodzinne kombi Dacii
Dacia Jogger Expression – tył

Osiągi są dalekie od wybitnych, ale do spokojnego przemieszczania się wystarczą. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 12,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Niektórych może zaskoczyć, że auto jest żwawsze, gdy zasila je gaz, a nie benzyna.

Rodzinne kombi rumuńskiej marki oferuje bardzo przyzwoite zużycie paliwa. Zgodnie z danymi producenta, zużywa około 8 litrów gazu, co oznacza, że umożliwia pokonanie 100 kilometrów za około 25 złotych. I to bez żadnych wyrzeczeń.

Co istotne, instalacja LPG jest zintegrowana z komputerem pokładowym, dlatego pokazuje, ile jeszcze można przejechać na gazie. Zbiornik ma 40 litrów użytecznej pojemności. Ten benzynowy oferuje 50 litrów. Jak łatwo policzyć, bez tankowania można pokonać ponad 1000 kilometrów.

Ile kosztuje rodzinne kombi?

Jak sugeruje tytuł, Dacia Jogger startuje od 73 900 złotych. W tej cenie klient otrzymuje egzemplarz ze wspomnianym układem napędowym uzupełnionym instalacją gazową. I jest to bardzo korzystna oferta, biorąc pod uwagę to, czym dysponuje konkurencja – nawet ta chińska.

Podstawowe wyposażenie o nazwie Essential nie jest tak ubogie, jak można podejrzewać. Klient decydujący się na tę wersję ma do dyspozycji: podstawowy pakiet systemów bezpieczeństwa, czujniki parkowania z tyłu, klimatyzację manualną, światła LED, elektryczne szyby przedniego rzędu i bazowy system multimedialny.

Dacia Jogger Expression - kokpit
Dacia Jogger Expression – wnętrze

Bogatsza wersja Expression z takim samym układem napędowym to koszt 80 050 złotych. Według nas warto do niej dopłacić, ponieważ posiada dodatkowo: modułowe relingi dachowe, elektrycznie sterowane szyby drugiego rzędu, elektrycznie sterowane lusterka, światła przeciwmgłowe, dotykowy ekran multimedialny (8-calowy) i kierownicę pokrytą skórą ekologiczną.

Dacia Jogger to bardzo ciekawa propozycja. Mimo że to rodzinne kombi, wygląda oryginalnie i może się podobać. Ma bardzo praktyczne, proste i ergonomiczne wnętrze, do którego da się szybko przyzwyczaić.

W ofercie tego modelu znajdują się także inne konfiguracje napędowe. Wśród nich jest nawet 140-konna hybryda, która również zużywa niewiele paliwa, ale w zakupie jest znacznie droższa. ma jednak automat, co zwiększa komfort jazdy.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

6 komentarzy

Dodaj odpowiedź
  1. Trzeba poczekać na wersję po liftingu i wybrać. fotele wygodniejsze od tego co oferuje MG ZS w podobnej cenie bo nie bolą uda od twardych boczków siedzisk udających kubełkowe.

  2. Może i cena nie jest zła ale szybko straci na wartości bo to jednak słaba marka a i wyglądem nie grzeszy.

  3. Oj tam, oj tam … Wygląd oryginalny, ważne że posiadaczowi to nie wadzi. Słaba marka? Jeżdże od 5 lat używanym Dusterem 4×4, aktualny wiek 10,5 roku. Wartość aktualna przewyższa jeszcze koszt zakupu. Wszystkie usterki to wymiana zespolonej manetki pod kierownicą i para amortyzatorów, rozrząd wymieniony profilaktycznie po 8 latach od produkcji. Auto ma służyć celowi w jakim zostało zakupione i ja tym autem wjeżdżam absolutnie wszędzie gdzie potrzebuję, łańcuchy śniegowe wożę z przyzwyczajenia, bo nigdy w zimie, nawet w górach nie musiałem ich zakładać, nawet w/na poważnym śniegu. Szpanować … po co ? lepiej intelektem, pracowitością, szeroko rozumianą ludzkością, samochód to maszyna użytkowa, tylko i aż …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Alpine A110 R Ultime

Alpine A110 R Ultime na Nurburgringu. Zysk 20 sekund!

Opel Corsa mHEV

Najszybsza Corsa na rynku wygląda niepozornie i zużywa 5 litrów