Aktualnie stosowany język stylistyczny bawarskiej marki nie przypadł do gustu licznym fanom motoryzacji. Ogromne, dwuczęściowe grille i ociężałe motywy nie są tym, czego oczekują konserwatyści.
Pamiętajmy jednak, że nie tylko oni są klientami tego producenta. Tak czy inaczej, nadchodzi pewna zmiana, a raczej uzupełnienie dotychczasowej oferty. Świetnym tego przykładem będzie Retro SUV BMW, który najpewniej jest gotowy do debiutu.
I tu warto przypomnieć o koncepcji Neue Klasse, która ma dotyczyć całej serii pojazdów. Producent stwierdził, że wykorzystanie podobieństw do starszych modeli jest dobrym pomysłem. Moda na taki styl dopiero się rozwija, co zwiastuje, że jej prawdziwy rozkwit dopiero nadejdzie.
Co istotne, retro SUV BMW doczekał się wersji studyjnej o nazwie „Neue Klasse X Concept”, która została ciepło przyjęta. Do sieci wyciekły właśnie grafiki patentowe produkcyjnego modelu i na ich podstawie można dojść do wniosku, że różnice nie będą duże. I jest to dobra wiadomość.
Retro SUV BMW blisko debiutu
Tak naprawdę trudno odróżnić oba projekty – są niemal identyczne. Pas przedni składa się z wąskich reflektorów, które sąsiadują z czarnymi wstawkami i dwuczęściowym grillem. Ten ostatni ma na tyle skromne rozmiary, że przypomina E36. I bardzo dobrze. Niżej wkomponowano zderzak z licznymi, ostrymi krawędziami i szerokim wlotem powietrza.
Profil wydaje się typowy dla SUV-a. Zwisy karoserii są optymalne, podobnie jak wielkość bocznych przeszkleń. Uwagę zwraca lekko opadająca linia dachu i dekor umieszczony na szybie (przy ostatnim słupku).
Koła są „pełne”, co oczywiście nie oznacza, że producent nie zaoferuje różnych wariantów felg. Zdjęcia patentowe są zazwyczaj pozbawione takich akcentów. Bystre oko dostrzeże za to obecność wysuwanych klamek.
Tył wydaje się najbardziej oryginalny, co nie oznacza, że spodoba się wszystkim. Są tu podłużne lampy zachodzące na klapę bagażnika. Oprócz nich, zastosowano pokaźny spojler nad mocno pochyloną szybą. Z kolei na zderzaku znalazł się dyfuzor.
BMW iX3 Neue Klasse – wstępne informacje
Retro SUV BMW zostanie zbudowany na architekturze 800 V, która pozwala na integrację z wariantami jedno- i dwusilnikowymi. Ze wstępnych informacji wynika, że podstawowa wersja z napędem na jedną oś może generować około 300 koni mechanicznych.
W ofercie będzie kilka wersji. Ta flagowa dysponująca układem 4×4 i dwiema jednostkami może oferować mniej więcej 600 koni mechanicznych. Znakiem zapytania pozostaje masa własna, która w przypadku aut akumulatorowych zawsze oznacza nadwagę.
Jeżeli chodzi o baterie, to mają być wykonane zgodnie z nowymi standardami. Dzięki rozwojowi w tej dziedzinie, ich gęstość wzrośnie o 20 procent. Inżynierowie jednocześnie poprawili tempo ładowania i zasięg – o około 30 procent.
Zapowiada się naprawdę nieźle, choć o konkretnym czasie nikt jeszcze nic nie mówi. Wstępne założenia sugerują jednak do 800 kilometrów zasięgu. Pozostaje wierzyć, że w warunkach rzeczywistych uda się osiągnąć wynik choćby 20 procent niższy.