w

Renault utrzyma przy życiu silniki spalinowe. Pomoże w tym chiński potentat

Silnik Renault TCe
Renault utrzyma przy życiu silniki spalinowe. Pomoże w tym chiński potentat

Współpraca Francuzów z Chińczykami rozwija się w bardzo szybkim tempie, co w aktualnej sytuacji przemysłu motoryzacyjnego nie jest żadnym zaskoczeniem. Teraz doszło do porozumienia w kolejnym ważnym aspekcie.

Zwolennicy konwencjonalnych układów napędowych będą na pewno zadowoleni. Renault utrzyma silniki spalinowe w ofercie. To jednak nie jest koniec dobrych wiadomości. Mimo nacisków politycznych, producent ma zamiar rozwijać nowe koncepcje w tym zakresie.

Mimo początkowego entuzjazmu, dziś już widać, że napędy akumulatorowe nie są w stanie zastąpić tych „klasycznych”. Dotyczy to zarówno użyteczności, jak i ekonomii. Jak wynika z oficjalnych prognoz, nawet w 2040 roku jednostki spalinowe będą stanowiły ponad połowę wszystkich produkowanych.

>Chińczycy pomogą w stworzeniu nowego Renault Twingo. Volkswagen może żałować

Francuski producent zamierza wciąż inwestować w konwencjonalne technologie. Aby tempo rozwoju było dobre, a koszty obniżone. Renault nawiązało współpracę z Geely, czyli chińskim potentatem, pod którego skrzydłami znajduje się między innymi Volvo.

Renault wybiera dywersyfikację

Współpraca obu koncernów zaowocowała powstaniem nowego tworu: Horse Powertrain Limited. To nowa spółka, która zajmie się produkcją nie tylko silników spalinowych, ale też skrzyni biegów, systemów hybrydowych i akumulatorów trakcyjnych.

Możemy więc spodziewać się nowych układów napędowych, które mają trafić do wielu marek. Co ciekawe, Nissan ogłosił, że nie będzie inwestował w nowe silniki spalinowe, ale teraz już wiadomo, że będzie mógł skorzystać z działań Renault.

Jak wynika ze wstępnych zapowiedzi, współpraca francuskiej marki z Geely będzie wykorzystywana również we wspomnianych Volvo i Nissanie, a także Mitsubishi i Protonie. Warto podkreślić, że udziały Horse Powertrain Limited zostały podzielone w proporcjach 50/50.

Silnik Renault TCe
Silniki spalinowe będą produkowane przez nową spółkę

Wstępna umowa została podpisana 11 lipca 2023 roku, ale dopiero po 11 miesiącach od tego momentu udało się wszystko zatwierdzić .Plany są bardzo ambitne. Produkcja ma sięgać 5 milionów silników rocznie.

„Dzisiejszy dzień stanowi ważny krok w stawianiu czoła największym wyzwaniom stojącym przed branżą motoryzacyjną – stwierdził Luca de Meo, dyrektor generalny Renault.

To oczywiście nie oznacza, że Francuzi lekceważą środowisko – nic bardziej mylnego. Po prostu podchodzą do tego z należytą ostrożnością, a nie na „ślepo”. Dekarbonizacja będzie postępować w odpowiednim tempie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Silnik benzynowy Nissana

Nissan wstrzymał inwestycję w nowe silniki spalinowe. Kierunek? Elektryczność

Chiński robot humanoidalny

Chiński robot humanoidalny pracujący w fabryce. A to dopiero początek