Przemysł motoryzacyjny wchodzi w poważną fazę zmian – i nie ma to związku jedynie z kryzysem gospodarczym.
Jednostki spalinowe powoli ustępują miejsca elektrycznym układom napędowym. Ten proces nabiera rozpędu i będzie coraz śmielej zdobywał rynek samochodowy. Ma to swoje konsekwencje, które odczują przede wszystkim konserwatywni fani motoryzacji. Jednym z przykładów jest odstawienie w cień oddziału Renault Sport będącym kawałkiem bardzo istotnej historii francuskiej marki.
Renault Sport już 31 grudnia 2021 ma zamknąć swoje media społecznościowe. Nie spodziewaliśmy się, że producent zrezygnuje również w pełni z marketingu w tym zakresie. Taki jest jednak plan. Wszystkie tematy, które były dedykowane tym kanałom zostaną przeniesione na główne profile Renault. Można też podejrzewać, że będą miały inną formę, co oczywiście nie zaskakuje.
Ostatni miesiąc Renault Sport
Jak wynika z przekazanych informacji, taki krok ma pomóc w budowaniu wizerunku Alpine, które powierzy swój rozwój Renault Sportives. Można przypuszczać, że będą tam pracować ci sami ludzie, choć jeszcze nie dostaliśmy na ten temat konkretnego komunikatu.
Nie ma jednak wątpliwości, że Alpine będzie miało w gamie tylko samochody elektryczne. Opłacalność produkcji tych spalinowych zaczyna znikać, a normy będą coraz wyraźniej się zaostrzać, dlatego taki krok wydaje się zrozumiały. Czy korzystny? To już kwestia sporna. Najbliższa dekada powinna odpowiedzieć na to pytanie.