W segmencie sportowych hatchbacków znajdziemy skrajnie różne charaktery. Propozycją, która nie uznaje kompromisów jest oczywiście Megane R.S. Trophy-R.
To najbardziej hardkorowy kompakt i jedna z najbardziej skutecznych przednionapędówek na rynku. W porównaniu do „zwykłego” R.S. Trophy, jest aż 130 kg lżejsze. Aby uzyskać tak znaczne odchudzenie, zrezygnowano z tylnej kanapy i wykorzystano felgi z kompozytów. Nie zabrakło również ceramicznego układu hamulcowego.
Samochód wciąż oferuje 300 KM. Inżynierowie poprawili jednak i tak już świetny układ jezdny. To wszystko sprawiło, że Trophy-R pozostaje przednionapędowym królem Nurburgringu. Może więc zainteresować klientów, którzy zamierzają korzystać z samochodu głównie na torze. Cena? Dokładnie 240 tysięcy złotych. To niemal „stówę” więcej niż podstawowy R.S. Czy warto wydawać tak duże pieniądze? Pamiętajmy, że produkcja jest limitowana, a do Polski traf jedynie 12 sztuk. Według nieoficjalnych informacji, wszystkie zostały już zarezerwowane, co jest jasną odpowiedzią na powyższe pytanie…