w

Renault Megane E-TECH Electric już oficjalnie. Szczegóły techniczne ujawnione

Renault Megane E-TECH Electric 2022
Renault Megane E-TECH Electric już oficjalnie. Szczegóły techniczne ujawnione

Francuska marka zaprezentowała światu kolejny model elektryczny, który ma odegrać bardzo ważną rolę w gamie.

Renault Megane E-TECH Electric, bo taką nosi nazwę, jest crossoverem, który skrywa ekologiczny układ napędowy. O stylistyce tego samochodu mówiliśmy już w poprzednim artykule. Tym razem zajmiemy się danymi technicznymi, bo producent ujawnił wszystkie kluczowe informacje na ten ważny temat.

Renault Megane E-TECH Electric – dane techniczne

Zacznijmy od wymiarów. Nowy model ma 421 centymetrów długości, 178 centymetrów szerokości, 150 centymetrów wysokości oraz 270 centymetrów rozstawu osi. Jego sylwetkę wzbogacają plastikowe, częściowo lakierowane osłony chroniące dolne krawędzie karoserii oraz 20-calowe felgi aluminiowe. Jednym z technologicznych smaczków zastosowanych w Renault Megane E-TECH Electric są reflektory LED z efektem 3D.

Renault Megane E-TECH Electric - rear
Auto bazuje na platformie CMF-EV, z której korzysta też Nissan Ariya

Samochód bazuje na platformie CMF-EV, podobnie jak Nissan Ariya, który jest w pewnym stopniu bliźniaczą konstrukcją. Klienci będą mieli do wyboru dwie wersje silnikowe:

  • 130 koni i 250 niutonometrów
  • 215 koni i 300 niutonometrów

W obu przypadkach moc przekazywana jest na koła przednie. Mocniejszy wariant pozwala osiągać setkę w 7,4 sekundy i rozwijać160 km/h (prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie). Z układem została zintegrowana bateria, która występuje w dwóch pojemnościach:

  • 40 kWh (do 299 kilometrów zasięgu)
  • 60 kWh (do 399 kilometrów zasięgu)

Większy akumulator potrzebuje 8 godzin na naładowanie przy wykorzystaniu wallboxa 7,4 kW. Szybka ładowarka (130 kW) skróci ten czas do 30 minut. Warto dodać, że auto zostało wyposażone w system odzyskiwania energii. Warto dodać, że masa własna pojazdu wynosi 1624 kilogramy.

Renault Megane E-TECH Electric – rozwiązania i technologie

Jeżeli chodzi o zawieszenie, to nie ma większych zaskoczeń. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, a z tyłu układ wielowahaczowy  Parallel Link. Uzupełnieniem tego jest technologia „kokonu” (Cocoon Effect Technologii), która ma zapewniać bardzo cichą jazdę.

Renault Megane E-TECH Electric 2022 - wnętrze
Nowy ekran multimedialny został oparty na systemie Andorid Automotive uzupełnionym usługami Google

Elektryczny kompakt francuskiej marki otrzymał system Multi-Sense, który pozwala na wybranie jednego z czterech trybów jazdy. Podobnie jak w przypadku modeli z konwencjonalnym napędem są to: Eco, Comfort, Sport i My Sense. Ten ostatni umożliwia dostosowanie pracy układów do indywidualnych wymagań użytkownika.

Wnętrze zyskało natomiast kokpit OpenR, który do tej pory był widywany w konceptach. Charakteryzują go cyfrowe wskaźniki z możliwością personalizacji oraz 12-calowy ekran dotykowy, który został umieszczony pionowo. Ten drugi pełni rolę centrum dowodzenia. Został wyposażony w procesor Qualcomm Snapdragon i bazuje na systemie operacyjnym Android Automotive uzupełnionym usługami Google.

Kluczowe rozwiązania:

  • 26 systemów wsparcia (parkowanie, jazda, bezpieczeństwo)
  • selektor trybów jazdy Multi-Sense
  • 12-calowy ekran multimedialny z systemem Android Automotive i usługami Google
  • zestaw audio Harman Kardon
  • bagażnik o pojemności 440 litrów z 22-litrowym schowkiem na kabel do ładowania
  • koncepcja „kokonu” zapewniająca ciszę w kabinie
  • system jazdy półautonomicznej poziomu drugiego

Samochód może być wyposażony w system audio Harman Kardon o mocy 410W. Na pokładzie znajdą się drewniane dekory i oświetlenie nastrojowe. Użytkownika będzie wspierać 26 systemów należących do trzech kategorii: parkowanie, jazda i bezpieczeństwo. Renault Megane E-TECH Electric został także wyposażone w tryb jazdy półautonomicznej poziomu drugiego.

Renault Megane E-TECH Electric
Rynkowy debiut nastąpi w marcu 2022 roku

Warty odnotowania jest bagażnik, który oddaje do dyspozycji 440 litrów. Pod jego podłogą znajduje się 22-litrowy schowek na kabel do ładowania. W kabinie natomiast znajdują się dodatkowe miejsca o łącznej pojemności 30 litrów.

Renault Megane E-TECH Electric będzie produkowane na północy Francji. Rynkowy debiut nastąpi w marcu, co poprzedzi informacja na temat cen tego modelu.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bottas Alfa Romeo Racing

Valtteri Bottas w Alfa Romeo Racing Orlen. Fin podpisał wieloletni kontrakt

Jazda na rolkach po drodze S3

Jechała na rolkach po drodze ekspresowej. Średnio trafiona forma rozrywki (wideo)