w

Renault Megane Diesel powraca, a wraz z nim dobra cena

Renault Megane Diesel
Renault Megane Diesel

Francuska marka zdaje sobie sprawę, że wciąż istnieje duże zapotrzebowanie na samochody kompaktowe w konfiguracjach flotowych. I nie ma to niczego wspólnego z elektrycznymi układami napędowymi. Konwencjonalne silniki wciąż stanowią fundament sprzedaży. Właśnie dlatego Renault Megane Diesel zostanie przywrócone do polskiej oferty. I jest to bardzo dobra wiadomość.

Renault Megane Diesel już niebawem

Zacznijmy od tego, że w gamie produktowej pojawił się już oficjalny następca Renault Megane Diesel. Jest to Symbioz Hybrid, czyli zupełnie inny samochód. Dlaczego producent zdecydował się na zmianę koncepcji nadwoziowej?

Wszystko za sprawą popytu i oczekiwań klientów, którzy dziś stawiają na SUV-y i crossovery. Nic więc dziwnego, że marka chce dostosować się do aktualnych potrzeb rynku. Poza tym, opracowanie nowego Megane byłoby znacznie bardziej kosztowne, niż stworzenie przedłużonej wersji Captura – bo właśnie tak należy podchodzić do tego modelu.

Renault Megane Diesel
Renault Megane Grand Coupe Diesel

To jednak nie oznacza, że starszy model jest już na „ostatniej prostej”. Renault uznało, że warto utrzymać go w ofercie tak długo, jak będą na to pozwalały normy – przede wszystkim te dotyczące emisji spalin.

Na ostatniej konferencji prasowej potwierdzono, że wersja wysokoprężna pojawi się za kilka miesięcy, czyli jeszcze w 2025 roku. Biorąc pod uwagę tendencje rynkowe, może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Był tylko benzyniak

Przez jakiś czas, polski oddział oferował prezentowany model wyłącznie z silnikiem benzynowym – warto dodać, że bardzo udanym. To doładowana jednostka 1.3 TCe, która generuje 140 koni mechanicznych oraz 240 niutonometrów. Co ważne, ma cztery cylindry.

Standardowo występuje z sześciobiegową skrzynią manualną. Wśród opcji znajduje się także automat EDC o siedmiu przełożeniach. Bez względu na wybór przekładni, Renault Megane Diesel zawsze występuje z napędem na przednie koła.

Osiągi wersji benzynowej są akceptowalne. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 9,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h (elektroniczny ogranicznik). Spalanie w cyklu mieszanym to około 7 litrów (w warunkach rzeczywistych).

Renault Megane Diesel – gdzie jest haczyk?

Benzynowe Megane startuje od 101 900 złotych z egzemplarz z sześciobiegową skrzynią manualną i podstawowym wyposażeniem evolution. W skład tego ostatnio wchodzą m.in.: dotykowy ekran multimedialny (7 cali), automatyczna klimatyzacja (dwustrefowa), cyfrowe zegary, 6 poduszek powietrznych, pakiet asystentów jazdy, kamera cofania, tylne czujniki parkowania, nawigacja, gniazda USB i fotel kierowcy z regulacją wysokości.

Podejrzewamy, że Renault Megane Diesel będzie kosztowało niecałe 110 tysięcy złotych – w podobnej lub takiej samej konfiguracji wyposażeniowej. To oznacza naprawdę bardzo korzystną ofertę cenową na tle licznych rywali w segmencie C.

Bazowe Renault Megane - wnętrze
Renault Megane evolution – wnętrze

Jeżeli chodzi o sam silnik, to najpewniej będzie to jednostka 1.5 dCi generująca około 110 koni mechanicznych. Nie należy wykluczać przekładni automatycznej, ale pewnie za dopłatą. Niemniej jednak to wciąż dobra propozycja.

A co z tym haczykiem? Nie wszystkim się spodoba, ze Renault Megane Diesel będzie oferowane wyłącznie jako Grand Coupe. Krótko mówiąc, to wersja sedan, która ma duży bagażnik, ale z ograniczonym dostępem, bo klapa nie otwiera się wraz z szybą.

W przypadku flot będzie to miało drugorzędne znaczenie. Niektórzy klienci indywidualni mogą jednak kręcić nosami. Według nas i tak warto zainteresować się tym modelem, ponieważ to sprawdzona, wciąż nowoczesna konstrukcja z bardzo dobrymi silnikami. Do tego, w świetnej cenie.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Xiaomi YU7

SUV Xiaomi miażdży! Jest większy, tańszy i wydajniejszy od Tesli

Honda i Nissan zakończyły negocjacje

Sojusz Nissana z Hondą zagrożony? Pojawił się sprzeciw