w

Renault Austral 2022 oficjalnie. Kompaktowy SUV na nowym poziomie

Renault Austral
Renault Austral 2022 oficjalnie. Kompaktowy SUV na nowym poziomie

Po serii zapowiedzi przyszedł czas na oficjalną premierę. Francuska marka zaprezentowała następcę Kadjara.

Oto Renault Austral 2022 w pełnej okazałości. Nowy gracz w segmencie kompaktowych SUV-ów ma przed sobą trudne zadanie. W tej mocno obsadzonej klasie rywalizacja jest niezwykle zacięta. Inżynierowie musieli więc wykonać sporo pracy, by ten model mógł konkurować z najlepszymi.

Renault Austral 2022
Zaktualizowany język stylistyczny świetnie pasuje do sylwetki Australa

Pod względem stylistycznym jest naprawdę bardzo ciekawie. Francuzi postawili na ewolucję aktualnego nurtu designu, dlatego jest wiele elementów spójnych z dotychczas wykorzystywaną koncepcją. Aktualizacja jest jednak na tyle wyraźna, że widać mnóstwo świeżości.

Renault Austral - profil
Samochód ma ponad 4,5 metra długości

Pas przedni zdobią reflektory z rogami LED oraz grill o bardzo ciekawej fakturze. Z tyłu dominują długie lampy, które przypominają bumerangi w locie. Profil zdradza natomiast wyraźne błotniki i dodatkowe osłony chroniące dolne partie karoserii.

Renault Austral – wnętrze

W kabinie znalazł się kokpit, który został wykonany zgodnie z nową filozofią. Dwa wyświetlacze zdają się być połączone jedną ramką, ale przedziela je dysza nawiewu. Ten pierwszy, to cyfrowe wskaźniki z nową grafiką i przekątną sięgająca 12,3 cala. Drugi to 12-calowy ekran multimedialny umieszczony pionowo. Największy instrument ze wszystkich, jakie były oferowane w autach Renault.

Renault Austral - wnętrze
Kokpit jest bardzo ciekawy i nowoczesny zarazem

Uwagę zwraca także kierownica o spłaszczonym wieńcu. Znajduje się na niej także przycisk, który najpewniej odpowiada za tryby jazdy lub inne funkcje związane z prowadzeniem. Uwagę zwracają również dwie dysze nawiewu biegnące przez prawą stronę kokpitu.

Renault Austral 2022 - fotele
Nowa płyta podłogowa ma zapewniać przestronność w obu rzędach

Ergonomia wnętrza Renault Austral 2022 wydaje się niezła, ale to dopiero wstępny wniosek. Panel klimatyzacji został zintegrowany z ekranem, ale posiada niezależne przyciski funkcyjne. Brakuje tylko potencjometru od sterowania głośnością multimediów. Jeśli już o tym mowa to warto dodać, że w ofercie jest zestaw audio Harman Kardon.

Renault Austral - bagażnik
Bagażnik w miękkich hybrydach oferuje 500 litrów

Gwoli ścisłości, bagażnik oddaje do dyspozycji 500 litrów w konwencjonalnej wersji silnikowej. W odmianie hybrydowej E-TECH oferuje natomiast 430 litrów bazowej pojemności.

Renault Austral 2022 – dane techniczne

Samochód powstał na platformie CMF-CD, która ma zapewniać odpowiednią przestronność i taką też sztywność. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że Renault Austral 2022 ma 4,51 metra długości, 1,83 metra szerokości, 1,62 metra wysokości oraz 2,67 metra rozstawu osi. Masa własna pojazdu rozpoczyna się od 1373 kilogramów.

Już teraz wiadomo, że w gamie nie uświadczymy diesla. Są za to ekologiczne i ekonomiczne silniki benzynowe uzupełnione elektrycznością:

  • 1.3 TCe Mild Hybrid (140 koni mechanicznych)
  • 1.3 TCe Mild Hybrid CVT (160 koni mechanicznych)
  • 1.2 TCe Mild Hybrid Advanced (130 koni mechanicznych)
  • 1.2 TCe E-TECH (160 lub 200 koni mechanicznych)

Tak, wszystkie warianty są  hybrydami, ale różnymi. Konstrukcje oparte na silniku 1.3 TCe są już znane z Nissana Qashaqia. Uzupełnia je tak naprawdę generator prądu (instalacja 48-woltowa, czyli rozrusznik połączony z alternatorem).

Zupełną nowością jest układ Mild Hybrid Advanced, którego fundamentem jest 3-cylindrowa konstrukcja 1.2 TCe. Ma ona uchodzić za następcę diesla. Oddaje do dyspozycji 130 koni mechanicznych.

Austral
W gamie znajdą się tylko układ hybrydowe: miękkie i klasyczne (HEV). Nie ma żadnego wariantu plug-in i diesla

Debiutantem jest też Renault Austral E-TECH oparte także na silniku 1.2 TCe. Tu jednak oprócz generatora prądu i niewielkiej baterii mamy silnik elektryczny. Ten wariant oferowany jest w odmianach 160- oraz 200-konnej. Co ciekawe, w ofercie nie ma żadnej hybrydy plug-in. Jeżeli chodzi o skrzynie automatyczne, to w ofercie są tylko bezstopniowe konstrukcje.

Topowe konfiguracje będą dostępne z systemem 4CONTROL, co oznacza skrętne obie osie. Dzięki temu rozwiązaniu, średnica zawracania w mieście to zaledwie 10,1 metra. Poza tym, można liczyć na skuteczniejsze pokonywanie zakrętów.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mistrzyni parkowania

Szczecin. Nieudane parkowanie. Pani nie radziła sobie ze swoim BMW (wideo)

Women's World Car Of The Year 2022

Kobiety wiedzą lepiej. Tytuł Samochodu Roku przyznały modelowi spalinowemu