w

Renault 4 AWD Concept. Francuzi dobrze kombinują

Renault 4 AWD Concept - przód
Renault 4 AWD Concept z przodu

Działania francuskiej marki mogą się podobać. Strategia oparta na dywersyfikacji zaspokaja wszelakie potrzeby rynkowe, a styl retro zaadoptowany do coraz większej liczby modeli cieszy oko i sięga do historii. Renault 4 AWD Concept to kolejny tego przykład – dodajmy, że bardzo atrakcyjny.

Renault 4 AWD Concept – zapowiedź nowego

Zachodni producent wskrzesza swoje kultowe modele, ale po uwzględnieniu aktualnych tendencji napędowych. Krótko mówiąc, Renault 4 AWD Concept jest samochodem elektrycznym. Wzbudza jednak pozytywne emocje nawet wśród purystów.

To oczywiste, że nie wszyscy są zwolennikami aut akumulatorowych. Ograniczona użyteczność i zwiększona masa własna to kluczowe argumenty konserwatywnych klientów, którzy preferują jednostki spalinowe. Niemniej jednak coraz większa liczba nabywców interesuje się nowymi technologiami, dlatego takie auta mają sens – a tym bardziej wtedy, gdy są niewielkie.

Renault 4 AWD Concept - kabina
Renault 4 AWD Concept – wnętrze

„Czwórka” stanowi wypełnienie sporej gamy pojazdów elektrycznych Renault. Pod względem konstrukcyjnym jest spokrewniona z modelem 5 E-TECH, którego niedawno mieliśmy okazję przetestować w okolicach Częstochowy.

Prezentowany model ma być, przynajmniej teoretycznie, nieco bardziej pragmatycznym wyborem, w porównaniu do wspomnianej „Piątki”. Czy klienci rzeczywiście tak do niego podejdą? To już zweryfikuje czas.

Więcej terenowego animuszu

Renault 4 AWD Concept, jak sama nazwa wskazuje, nie jest wariantem produkcyjnym, ale wiele wskazuje na to, że może nim być. Nie odbiega znacząco od seryjnego, konwencjonalnego modelu, który dysponuje napędem na przód.

Być może marka sprawdza reakcję środowiska albo dała już zielone światło temu projektowi. Byłoby to bardzo ciekawe uzupełnienie, które mogłoby zwiastować jeszcze większy potencjał „pod maską”. Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość i czekać na kolejne kroki.

Renault 4 AWD Concept - tył
Renault 4 AWD Concept z tyłu

Zanim jednak pojawią się jakiekolwiek informacje na ten temat, warto przyjrzeć się konceptowi, bo wygląda naprawdę dobrze. Czerpie garściami z pierwowzoru, ale ma w sobie również sporą dawkę muskularności, która może się podobać.

Nie ma wątpliwości, że największe wrażenie robią poszerzone błotniki, które skrywają terenowe koła. Aby zachować optyczną spójność, AWD Concept otrzymało także nakładki progowe.

Nie zabrakło również przeprojektowanych zderzaków, relingów dachowych i dedykowanych felg aluminiowych. Te ostatnie mają bardzo szeroki rant, co również jest odniesieniem do klasycznych wzorów. Summa summarum, udany projekt.

Renault 4 AWD Concept z napędem elektrycznym

Biorąc pod uwagę nazwę samochodu oraz zastosowaną w nim koncepcję technologiczną, należy założyć, że jego napędzaniem zajmują się dwie jednostki elektryczne – po jedną na oś, zgodnie ze sztuką.

Przypomnijmy, że standardowa wersja ma jeden silnik montowany z przodu, który generuje 148 koni mechanicznych i 245 niutonometrów. To pozwala na osiąganie 100 km/h w 8,3 sekundy. I to są już dobre wyniki.

Koncepcyjne auto na pewno oferuje lepszą dynamikę. Nawet jeśli tylny silnik oddaje do dyspozycji około 50 koni mechanicznych i 75 niutonometrów, to zapewnia większą przyczepność na starcie. A to przekłada się na wydajne ruszanie.

Biorąc pod uwagę projekt samochodu i odwagę francuskiego producenta, byłoby fajnie, gdyby taka konfiguracja również trafiła do oficjalnej oferty na europejskich rynkach. Przypomnijmy, że bazowa „Czwórka” startuje od 31 490 euro.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Duży Fiat - projekt niezależny

Duży Fiat w nowym wydaniu. Fenomenalny styl retro

Biżuteryjny SUV z Francji - przód

Ten biżuteryjny SUV ma pod maską diesla. Pali 6 litrów