Polacy coraz śmielej kupują jednoślady. I to prosto z salonu, czego dowodem jest najnowsze zestawienie.
Przygotował je Instytut SAMAR. Rejestracje nowych motocykli w ciągu czterech pierwszych miesięcy (styczeń-kwiecień) udowadniają, że kryzys motoryzacyjny nie dotyczy jednośladów. To oczywiście cieszy potencjalnych nabywców.
Postanowiliśmy uwzględnić same motocykle, co oznacza brak mniejszych maszyn – na przykład motorowerów. Warto jednak podkreślić, że w kontekście całościowym (motorowery, motocykle, skutery), wspomniane miesiące też zanotowały wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego – sięgnął on 19,3 procenta.
Rejestracje motocykli (styczeń-kwiecień)
W tym czasie wydziały komunikacji zarejestrowały 7835 egzemplarzy nowych motocykli. To wynik o dokładnie 22 procent większy, niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Sam kwiecień nie był jednak brawurowy (2875 sztuk). Odnotowano nawet delikatny spadek (0,3 procenta).
Rejestracje motocykli (styczeń-kwiecień):
- Honda: 1623 egzemplarze
- Yamaha: 976 egzemplarzy
- BMW: 927 egzemplarzy
- Junak: 536 egzemplarzy
- KTM: 299 egzemplarzy
- Triumph: 291 egzemplarzy
- Benelli: 272 egzemplarze
- Piaggio: 262 egzemplarze
- Barton: 255 egzemplarzy
- Kawasaki: 253 egzemplarze
W rankingu wciąż przewodzi Honda, która znalazła 1623 nabywców mogących już aktywnie spędzać czas ze swoimi maszynami. Drugie miejsce utrzymuje Yamaha z wynikiem 976 egzemplarzy. Depcze jej po piętach BMW, którego wynik wynosi 927 motocykli.
Zobacz także: Świetne wyniki sprzedaży motocykli w Polsce. Na szczycie Honda, Yamaha i BMW
Rejestracje nowych motocykli w okresie styczeń-kwiecień ujawniają też, że pierwsza trójka wyraźnie wyprzedza całą resztę. Dziwi kiepska pozycja Kawasaki, które zamyka pierwszą dziesiątkę. Nieźle radzi sobie natomiast Junak, które zajmuje czwarte miejsce – przed KTM-em.