Rynek samochodów osobowych w Polsce ma się dobrze. Na tle konkurencyjnych państw wypadamy naprawdę korzystnie, czego dowodem są kolejne wzrosty.
Jak wynika z danych uzyskanych przez SAMAR, w samym sierpniu zarejestrowano 37 069 sztuk nowych pojazdów. Stanowi to wzrost o 2,5 procent. Uwzględniając okres ośmiu miesięcy (styczeń-sierpień), rejestracje nowych aut są na plusie 14,8 procent.
Jeżeli chodzi o udziały, utrzymują się na stałym poziomie. Firmy stanowią 68,7 procent rynku. To oznacza, że klienci indywidualni to 31,3 procent. Ta sytuacja nie zmienia się od lat i nic nie wskazuje na to, by doszło do jakichkolwiek istotnych korekt w tym zakresie.
Rejestracje nowych aut w Polsce
Sierpień okazał się szczęśliwy dla Toyoty, co nie jest żadnym zaskoczeniem. Japońska marka utrzymuje fotel lidera od wielu miesięcy. W ósmym miesiącu zarejestrowano 7212 egzemplarzy jej nowych modeli.
Na drugim miejscu uplasowała się Skoda z wynikiem 3700 sztuk. To prawie dwa razy mniej, niż azjatycki producent. Trzecia lokata przypadła Volkswagenowi, który odnotował 2499 rejestracji. W piątce znalazły się też Kia (2416 sztuk) oraz Audi (2339 sztuk) – jako pierwsza marka premium.
Dopełnieniem sierpniowego Top 10 są Hyundai (2323 sztuki), Mercedes-Benz (2148 sztuk), BMW (1865 sztuk), BMW (1865 sztuk), Dacia (1364 sztuki) oraz Mazda (1278 sztuk). Ostatnia z japońskich marek zdecydowanie zaskoczyła – do tej pory nie była tak wysoko.
Jeżeli chodzi o podział na modele, to wciąż prowadzi Corolla (1705 egzemplarzy). Na podium w ósmym miesiącu są także dwie kolejne Toyoty: Yaris Cross (1592 egzemplarze) i Yaris (1120 egzemplarzy). Dwa kolejne miejsca przypadły koreańskim SUV-om: Kii Sportage (1042 sztuki) oraz Hyundaiowi Tucsonowi (937 sztuk).
Rejestracje nowych aut w sierpniu ujawniają też pewne niespodzianki. Największym „egzotykiem” w pierwszej dziesiątce jest Formentor, który w minionym miesiącu zajął ósme miejsce z wynikiem 791 egzemplarzy. Potwierdzeniem jego popularności są wyniki od początku roku – zajmuje dziesiątą pozycję. To pokazuje, że CUPRA wie, jak przekonać europejskich klientów.
Podejrzewamy, że Dacia Duster też będzie przebijać się w rankingu, bo jest coraz wyżej. Aktualnie zajmuje dziewiątą pozycję, ale nowa generacja powinna pomóc w zdobyciu jeszcze większej popularności.
Źródło: Instytut SAMAR