Pandemia dała się we znaki każdej branży. Nie inaczej jest w przypadku rynku motoryzacyjnego. Większość marek zanotowała w tym roku znaczące spadki, co potwierdza raport SAMAR.
Spośród producentów, którzy zmieścili się w Top 25, tylko Audi i Lexus są „na delikatnym plusie” w porównaniu do analogicznego okresu z zeszłego roku. Reszta firma zanotowała spadki. Niektóre sięgają nawet 60%. Najwięcej nabywców znalazła Toyota, która wyprzedziła Skodę i Volkswagena.
Kolejne obostrzenia nie napawają optymizmem – rząd zapowiada znaczący lockdown, dlatego sytuacja może być jeszcze gorsza. W okresie styczeń-październik sprzedano łącznie 335 187 nowych samochodów, co oznacza spadek o 26,77%. Tak wyglądają wyniki marek o największym udziale rynkowym:
- Toyota: 48 081 szt. (-6,4%)
- Skoda: 46 025 szt. (-18,23%)
- Volkswagen: 28 391 szt. (-36,85%)
- Kia: 19 543 szt. (-20,09%)
- Renault: 16 342 szt. (-27,21%)
- Mercedes-Benz: 16 222 szt. (-3,05%)
- Dacia: 15 858 szt. (-41,51%)
- Ford: 14 537 szt. (-40,1%)
- Hyundai: 14 453 szt. (-27,89%)
- BMW: 13 972 szt. (-15,71%)
- Audi: 12 236 szt. (11,44%)
- Opel: 11 886 szt. (-59,74%)
- Volvo: 9151 szt. (-2,34%)
- Peugeot: 8799 szt. (-32,11%)
- Fiat: 8576 szt. (-24,9%)
- Nissan: 7275 szt. (-23,84%)
- SEAT: 6932 szt. (-31,7%)
- Citroen: 6209 szt. (-37,45%)
- Suzuki: 5388 szt. (-45,24%)
- Honda: 4274 szt. (-30,94%)
- Mitsubishi: 3847 szt. (-25,56%)
- Mazda: 3822 szt. (-66,69%)
- Lexus: 3451 szt. (6,05%)
- Jeep: 2459 szt. (-29,98%)
- Mini: 1673 szt. (-13%)