w

Rejestracje aut w lipcu 2024. Tendencja wzrostowa i Formentor w Top 10

Rejestracje aut w lipcu 2024
Rejestracje aut w lipcu 2024. Tendencja wzrostowa i Formentor w Top 10

Liczby nie kłamią. W Polsce sprzedaje się coraz więcej nowych samochodów – i to nie tych najtańszych. Sceptycy mogą stwierdzić, że największe zakupy robią klienci flotowi, ale trzeba uczciwie przyznać, że nabywają je dla pracowników z naszego kraju.

Proporcje rynkowe utrzymują się na zbliżonym poziomie. Firmy stanowią niemal 70 procent, a osoby fizyczne to lekko ponad 30 procent całej sprzedaży. Tak czy inaczej, trendy są bardzo pozytywne, co odzwierciedlają rejestracje aut w lipcu 2024.

Miniony miesiąc potwierdza, że jest bardzo dobrze. Jak przekazał Instytut SAMAR, liczba zarejestrowanych pojazdów prosto z salonu sięgnęła 43 144 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 18,6 procent w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Po zsumowaniu danych z pierwszych siedmiu miesięcy, liczba rejestracji nowych samochodów wynosi 320 091 sztuk, czyli o 16,4 procent więcej, niż w 2023 roku. Kilkunastoprocentowy wzrost jest więc stabilną tendencją.

Rejestracje aut w lipcu 2024

Bardzo ciekawie wygląda czołówka w rankingu modeli. Nie ma w niej żadnego modelu reprezentującego segment A. Jeżeli chodzi o pojazdy o poziom większe, to w pierwszej dziesiątce są tylko dwa. Całą resztę stanowią kompakty.

Prym wiedzie Toyota Corolla, która w lipcu zdołała zostać zarejestrowana 1836 razy. Ku zaskoczeniu niektórych, na drugie miejsce wskoczyła Kia Sportage z wynikiem 1432 sztuk. Podium dopełnił Yaris (1362 sztuki).

Rejestracje aut w lipcu 2024
Formentor regularnie przebija się do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych aut w Polsce

Niektórych z pewnością zaskoczy, że w czołówce znalazła się CUPRA Formentor. To SUV o usportowionym charakterze, który do najtańszych nie należy. Jest jednak dowodem na to, że Polacy nie mają problemu z tym by dopłacić do produktu, który podoba się im bardziej. Formentor zajął dziewiąte miejsce z wynikiem 792 egzemplarzy.

Ranking marek też potwierdza wyżej postawioną tezę. W pierwszej dziesiątce znalazły się już nie trzy, a cztery marki premium. To Mercedes, Audi, BMW i Volvo. Nie ma za to żadnego producenta koncernu Stellantis, co jest potwierdzeniem jego przeciętnej sytuacji.

Na szczycie znajduje się Toyota (59 446 egzemplarzy w tym roku), która wyraźnie wyprzedza Skodę (34 608 egzemplarzy) oraz volkswagena (20 818 egzemplarzy). W pierwszej piątce są też Kia (19 457 egzemplarzy) i Hyundai (18 055 egzemplarzy), ale tuż za nimi znajduje się wspomniane Mercedes (16 691 sztuk), Audi (16 310 sztuk) i BMW (16 011 sztuk). Dziesiątkę dopełniają Renault (11 763 egzemplarze) i Volvo (10 723 egzemplarze).

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Maserati GranCabrio

Maserati przetrwa kryzys. Stellantis gasi medialny pożar

AC Cobra GT Coupe

AC Cobra GT Coupe. Pierwszy wersja ze stałym dachem