w

Rejestracje aut elektrycznych i hybrydowych: Polacy przekonują się coraz bardziej

Rejestracje aut elektrycznych i hybrydowych: Polacy przekonują się coraz bardziej

Samochody hybrydowe są etapem przejściowym w przemyśle motoryzacyjnym. Nie jest tajemnicą, że zastąpią je elektryczne modele.

W tym momencie wciąż dominują auta z konwencjonalnymi układami napędowymi, ale oba powyższe warianty zyskują na popularności. Nie inaczej jest w Polsce, gdzie coraz większa liczba klientów stawia właśnie na pojazdy oferujące wsparcie elektryczności w różnych formach.

Jak podał SAMAR, do końca listopada, w 2020 roku sprzedano znacznie więcej modeli z ekologicznymi układami napędowymi. Nabywcy zdecydowali na zakup:

  • 2975 sztuk modeli elektrycznych (+115%)
  • 3540 sztuk hybryd plug-in (+254%)
  • 31 361 sztuk klasycznych hybryd (+21%)
  • 26 306 sztuk miękkich hybryd (+180%)

Najpopularniejsze modele elektryczne:

  1. Skoda Citigo: 431 sztuk
  2. Nissan Leaf: 405 szt.
  3. Renault Zoe: 277 szt.
  4. BMW i3: 179 szt.
  5. Mazda MX-30: 171 szt.

Najpopularniejsze hybrydy plug-in:

  1. Skoda Superb: 448 sztuk
  2. BMW Serii 5 i Mitsubishi Outlander: 196 szt.
  3. Peugeot 3008: 149 szt.
  4. Mercedes-Benz Klasy A: 145 szt.
  5. Volvo XC60: 135 szt.
Volvo XC60 Plug-in and Mild Hybrid
Volvo XC60 oferowane jest w dwóch wersjach hybrydowych: Plug-in i Mild Hybrid

Najczęściej wybierane hybrydy klasyczne:

  1. Toyota Corolla: 9606 sztuk
  2. Toyota RAV4: 6216 szt.
  3. Toyota C-HR: 5729 szt.
  4. Toyota Camry: 2442 szt.
  5. Toyota Yaris: 2020 szt.

Najpopularniejsze miękkie hybrydy:

  1. Volvo XC60: 2358 sztuk
  2. Mazda CX-30: 1985 szt.
  3. Suzuki Vitara: 1948 szt.
  4. Ford Puma: 1930 szt.
  5. Audi A4: 1526 szt.

Łącznie sprzedano 64 182 egzemplarze takich pojazdów, co oznacza wzrost o 70% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. To nie tylko trendy, ale też zmiana gam u producentów. Coraz więcej modeli oferowanych jest w wersjach hybrydowych. Przybywa też propozycji stricte elektrycznych. U niektórych marek pojazdy z klasycznymi układami spalinowymi są rzadkością (np. Suzuki).

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Volkswagen Up! GTI Vilner

Miejski zawadiaka w wydaniu Vilnera: Volkswagen Up! GTI po modach optycznych

Gdzie kupić auto na firmę

Samochód dla firmy – gdzie go szukać?