No i doczekaliśmy się. Kolejna odsłona jednego z fundamentów gamy brytyjskiej marki została oficjalnie zademonstrowana.
Oto Range Rover Sport 2022 w pełnej okazałości. Samochód, który ma za zadanie utrzymać świetne wyniki sprzedaży tego producenta. I już teraz można stwierdzić, że nie powinien mieć problemów z wywiązaniem się z powierzonej misji.
W przypadku stylistyki możemy mówić o ewolucji, która jest charakterystyczna dla samochodów klasy premium. Pas przedni ma teraz nieco węższe, zadziorniej spoglądające reflektory oraz grill o skromniejszych gabarytach. Masywny zderza z dużymi wlotami powietrza prezentuje się dominująco.
Tył również zdradza minimalistyczną formę elementów oświetlenia. Lampy LED zostały złączone czarną listwą z nazwą modelu, co wygląda bardzo elegancko. Klapa bagażnika ma natomiast słuszne rozmiary i wyraźne obłości, które płynnie przechodzą w tylny zderzak. Summa summarum, jest na czym zawiesić wzrok.
Range Rover Sport 2022 – wnętrze
Kabina to połączenie klasyki z nowoczesnością – w bardzo dobrym stylu. Są tu cyfrowe wskaźniki, duży ekran multimedialny PIVI PRO (13,1 cala) i kierownica z funkcją „dotyku”, ale nie brakuje też fizycznych pokręteł i przycisków, które znaczącą ułatwiają obsługę urządzeń pokładowych.
Projekt kokpitu ma konserwatywną formę, w którą wkomponowano zaawansowane instrumenty. I to może się podobać, podobnie jak głębokie kieszenie w drzwiach i pojemne schowki, które umożliwiają swobodne rozmieszczenie wszelkich przedmiotów.
Lepsze właściwości jezdne
Auto wykorzystuje nową modularną płytę podłogową, która zapewnia zwartość całej konstrukcji. Co ciekawe, jest sztywniejsza o 35 procent w porównaniu do poprzedniej platformy. To naprawdę spora różnica. Kolejną zaletą jest wygospodarowanie większej przestrzeni w kabinie.
Range Rover Sport 2022 otrzymał system tylnej osi skrętnej. Dzięki niemu można skuteczniej pokonywać zakręty, a przy tym liczyć na lepszą zwrotność podczas zawracania i parkowania. Wystarczy dodać, że promień skrętu to niecałe 11 metrów.
Zobacz także: Land Rover Discovery Sport 2.0 TD4 AT 4WD HSE Luxury
Istotną zaletą jest także aktywne zawieszenie Dynamic Air Suspension. Potrafi zaadoptować się do panujących warunków drogowych, by zapewnić właściwe proporcje między miękkością o sztywnością.
Range Rover Sport 2022 – dane techniczne
Gama jednostek daje duże możliwości. Oczywistym jest, że w gamie pojawi się hybryda plug-in, która odda do dyspozycji 510 koni mechanicznych i 700 niutonometrów. W trybie elektrycznym ma pokonać nawet 110 kilometrów.
Dzięki możliwości ładowania prądem stałym, napełnimy baterię od 0 do 80 procent w zaledwie 60 minut. Hybryd PHEV będzie jednak więcej. Ta słabsza ma mieć 440 koni mechanicznych.
Range Rover Sport 2022 – wersje silnikowe:
- PHEV 440 (plug-in, 440 koni mechanicznych)
- PHEV 510 (plug-in, 510 koni mechanicznych)
- P360 (3.0 R6 benzyna, 360 koni mechanicznych)
- P400 (3.0 R6 benzyna, 400 koni mechanicznych)
- P530 (4.4 V8 benzyna, 530 koni mechanicznych)
- D300 (3.0 R6 diesel, 300 koni mechanicznych)
- D350 (3.0 R6 diesel, 350 koni mechanicznych)
Fani klasycznego podejścia do motoryzacji mogą natomiast cieszyć się z konwencjonalnych układów napędowych. Podstawą będzie „rzędowa szóstka” zasilana benzyną, która ma oferować 360 lub 400 koni mechanicznych (w zależności od wersji).
Nie zabraknie także bawarskiego V8 o pojemności 4,4 litra, które produkuje 530 koni mechanicznych. Gamę uzupełni trzylitrowy diesel w dwóch wariantach (300- i 350-konnym).
Range Rover Sport 2022 trafi na polskie drogi jeszcze w tym roku. Pierwsze egzemplarze powinny pojawić się jesienią.