w

Range Rover Sport 2022 – diesel, benzyna i hybryda

Nowy RR Sport
Range Rover Sport 2022 - diesel, benzyna i hybryda

No i doczekaliśmy się. Kolejna odsłona jednego z fundamentów gamy brytyjskiej marki została oficjalnie zademonstrowana.

Oto Range Rover Sport 2022 w pełnej okazałości. Samochód, który ma za zadanie utrzymać świetne wyniki sprzedaży tego producenta. I już teraz można stwierdzić, że nie powinien mieć problemów z wywiązaniem się z powierzonej misji.

Range Rover Sport 2022 - rear
Sylwetka nowego modelu wygląda muskularnie i nowocześnie zarazem

W przypadku stylistyki możemy mówić o ewolucji, która jest charakterystyczna dla samochodów klasy premium. Pas przedni ma teraz nieco węższe, zadziorniej spoglądające reflektory oraz grill o skromniejszych gabarytach. Masywny zderza z dużymi wlotami powietrza prezentuje się dominująco.

Nowy Range Rover
Bazą do powstania nowego wcielenia jest nowa architektura podłogowa zapewniająca większą sztywność

Tył również zdradza minimalistyczną formę elementów oświetlenia. Lampy LED zostały złączone czarną listwą z nazwą modelu, co wygląda bardzo elegancko. Klapa bagażnika ma natomiast słuszne rozmiary i wyraźne obłości, które płynnie przechodzą w tylny zderzak. Summa summarum, jest na czym zawiesić wzrok.

Range Rover Sport 2022 – wnętrze

Kabina to połączenie klasyki z nowoczesnością – w bardzo dobrym stylu. Są tu cyfrowe wskaźniki, duży ekran multimedialny PIVI PRO (13,1 cala) i kierownica z funkcją „dotyku”, ale nie brakuje też fizycznych pokręteł i przycisków, które znaczącą ułatwiają obsługę urządzeń pokładowych.

Range Rover Sport 2022 - wnętrze
Kokpit prezentuje się nowocześnie i elegancko. Nie brakuje tu również praktycznych rozwiązań

Projekt kokpitu ma konserwatywną formę, w którą wkomponowano zaawansowane instrumenty. I to może się podobać, podobnie jak głębokie kieszenie w drzwiach i pojemne schowki, które umożliwiają swobodne rozmieszczenie wszelkich przedmiotów.

Lepsze właściwości jezdne

Auto wykorzystuje nową modularną płytę podłogową, która zapewnia zwartość całej konstrukcji. Co ciekawe, jest sztywniejsza o 35 procent w porównaniu do poprzedniej platformy. To naprawdę spora różnica. Kolejną zaletą jest wygospodarowanie większej przestrzeni w kabinie.

Konsola Centralna Range Rovera Sport 2022
Konsola centralna została zintegrowana z dużą liczbą fizycznych przycisków, które pozytywnie wpływają na jakość obsługi

Range Rover Sport 2022 otrzymał system tylnej osi skrętnej. Dzięki niemu można skuteczniej pokonywać zakręty, a przy tym liczyć na lepszą zwrotność podczas zawracania i parkowania. Wystarczy dodać, że promień skrętu to niecałe 11 metrów.

Zobacz także: Land Rover Discovery Sport 2.0 TD4 AT 4WD HSE Luxury

Istotną zaletą jest także aktywne zawieszenie Dynamic Air Suspension. Potrafi zaadoptować się do panujących warunków drogowych, by zapewnić właściwe proporcje między miękkością o sztywnością.

Range Rover Sport 2022 – dane techniczne

Gama jednostek daje duże możliwości. Oczywistym jest, że w gamie pojawi się hybryda plug-in, która odda do dyspozycji 510 koni mechanicznych i 700 niutonometrów. W trybie elektrycznym ma pokonać nawet 110 kilometrów.

RR Sport
Wersja hybrydowa ma zapewniać do 110 kilometrów w trybie elektrycznym

Dzięki możliwości ładowania prądem stałym, napełnimy baterię od 0 do 80 procent w zaledwie 60 minut. Hybryd PHEV będzie jednak więcej. Ta słabsza ma mieć 440 koni mechanicznych.

Range Rover Sport 2022 – wersje silnikowe:

  • PHEV 440 (plug-in, 440 koni mechanicznych)
  • PHEV 510 (plug-in, 510 koni mechanicznych)
  • P360 (3.0 R6 benzyna, 360 koni mechanicznych)
  • P400 (3.0 R6 benzyna, 400 koni mechanicznych)
  • P530 (4.4 V8 benzyna, 530 koni mechanicznych)
  • D300 (3.0 R6 diesel, 300 koni mechanicznych)
  • D350 (3.0 R6 diesel, 350 koni mechanicznych)

Fani klasycznego podejścia do motoryzacji mogą natomiast cieszyć się z konwencjonalnych układów napędowych. Podstawą będzie „rzędowa szóstka” zasilana benzyną, która ma oferować 360 lub 400 koni mechanicznych (w zależności od wersji).

Range Rover Sport 2022 - front
W gamie znajdują się też silniki benzynowe i diesle

Nie zabraknie także bawarskiego V8 o pojemności 4,4 litra, które produkuje 530 koni mechanicznych. Gamę uzupełni trzylitrowy diesel w dwóch wariantach (300- i 350-konnym).

Range Rover Sport 2022 trafi na polskie drogi jeszcze w tym roku. Pierwsze egzemplarze powinny pojawić się jesienią.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Honda ZRV

Honda ZR-V trafi do Europy. Nowy SUV w drodze!

Przedłużona Bentayga

Bentley Bentayga EWB – wersja wydłużona