w

Produkcja Volkswagena Golfa drugiej generacji. Polacy mogli pomarzyć o takiej fabryce (wideo)

Produkcja Volkswagena Golfa drugiej generacji. Polacy mogli pomarzyć o takiej fabryce (wideo)

Nasz kraj słynie dziś z zaawansowanych fabryk motoryzacyjnych. Jesteśmy ważnym ośrodkiem produkcji samochodów i części.

Wróćmy jednak do lat 80, kiedy ruszyła produkcja Volkswagena Golfa drugiej generacji. Samochód rozpoczął swoją misję w 1983 roku. Trwała ona 9 lat. Auto osiągnęło rynkowy sukces, czego dowodem jest 6,3 miliona stworzonych egzemplarzy.

Wśród gwarantów sukcesu nie była jedynie bogata oferta silnikowa i wyposażeniowa, ale też solidna konstrukcja, która została przeniesiona z projektów do fabryki. Poniższy materiał pokazuje, jaki stopień zaawansowania miały maszyny z tamtej epoki i jak wyglądała praca w tak dużym zakładzie.

Produkcja Golfa II
Zarówno linia produkcyjna, jak i testy jakości robiły wrażenie

Niemal 40 lat temu takie wycinarki, prasy, taśmy, roboty i całe linie montażowe robiły wrażenie. Stosunek liczby pracowników do wyprodukowanych pojazdów był oczywiście większy, co ma związek z mniejszym poziomem automatyzacji.

W Polsce dominowały wtedy Fiaty, które były najbardziej dostępne. Od 1973 roku wytwarzano w Tychach słynnego Malucha, który zmotoryzował nasz kraj. Produkcja nie była oczywiście równie zaawansowana (podobnie zresztą, jak sam projekt), co miało swoje odbicie podczas eksploatacji.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Niedźwiedź w samochodzie kuriera

Niedźwiedź ukradł orzeszki z kabiny auta dostawczego. Kurier zaprotestował, ale nie podszedł bliżej (wideo)

Toyota Camry eksplozja

Wybuch Toyoty Camry na zatłoczonej ulicy. Eksplozja doszczętnie zniszczyła pojazd (wideo)