Każdy model Porsche musi wyróżniać się ponadprzeciętnymi osiągami. Nawet duży SUV nie może być tu wyjątkiem…
Cayenne, bo właśnie o tym aucie mowa, ma bogatą ofertę układów napędowych i żaden nie daje powodów do narzekań w dziedzinie dynamiki. Seryjne egzemplarze niemieckiego samochodu mogą generować nawet 680 KM, czego dowodem jest wersja Turbo S E-Hybrid. W takiej konfiguracji, samochód rodzinny Porsche przyspiesza do pierwszej setki w 3,8 sekundy i rozpędza się do 295 km/h.
1000-konne Cayenne na niemieckiej autostradzie
Panowie z HGP Turbo stwierdzili, że takie wartości mogą komuś nie wystarczyć. 4-litrowe V8 (znane też z Audi) zyskało szereg modyfikacji, które zaowocowały wzrostem mocy do 962 KM i 1250 Nm momentu obrotowego. Tak, grubiej być nie może…
Ważące niecałe 2400 kg Cayenne, rozmienia 100 km/h w 3,1 sekundy i może rozpędzić się do 364 km/h. Pewien śmiałek postanowił sprawdzić tę mocarną sztukę na niemieckiej autostradzie bez ograniczeń. Jak widać na nagraniu, udało mu się rozpędzić do 333 km/h. Nie polecam jednak powtarzać tego wyczynu, bo to niebezpieczne…