w

Porsche Taycan Cross Turismo 2021. Polski cennik otwiera kwota 436 000 złotych

Porsche Taycan Cross Turismo 2021. Polski cennik otwiera kwota 436 000 złotych

Sportowa marka z Zuffenhausen doskonale wie, że samochody elektryczne są kolejnym etapem w motoryzacji.

Właśnie dlatego w swojej gamie ma Porsche Taycan, czyli sportowy model, który bez problemu zmieści w kabinie klasyczną rodzinę 2+2 i jej bagaże. Warto dodać, że oferuje przy tym genialne osiągi i naprawdę duży zasięg.

Porsche Taycan Cross Turismo design
Samochód zyskał przeprojektowane zderzaki i dodatkowe osłony

Teraz do oferty dołączyła odmiana Cross Turismo, która została oparta na wariancie Sport Turismo. Mówiąc w skrócie, mamy do czynienia z uterenowionym kombi, które jest mieszanką wszystkich panujących trendów w motoryzacji.

Terenowy design

Pod względem stylistycznym jest naprawdę ciekawie. Muskularna sylwetka została wzbogacona plastikowymi nakładkami biegnącymi wokół dolnych krawędzi karoserii. Co ciekawe, przy błotnikach nie są one matowe – zostały polakierowane. To oznacza, że ich użyteczna rola jest nieco mniejsza, niż ta związana z estetyką.

Porsche Taycan Cross Turismo prześwit
Prześwit jest o 20 mm większy. Po aktywacji trybu żwirowego zwiększa się o kolejne 10 mm

Nieco poważniej wygląda prześwit, który jest o 20 milimetrów większy od tego w zwykłym Taycanie. W trybie “żwirowym” można uzyskać 10 dodatkowych milimetrów. Jeżeli to za mało, istnieje możliwość dokupienia pakietu Off-Road Design, który zaowocuje wzrostem w tym zakresie o kolejne 20 milimetrów (łącznie 50 milimetrów).

Praktyczne wnętrze

W kabinie nie ma wielu zmian. Kokpit pozostał ten sam i opiera się na trzech ekranach – pełna digitalizacja! Pierwszy to cyfrowe wskaźniki, drugi odpowiada za multimedia, a trzeci został zintegrowany z panelem klimatyzacji i kilkoma praktycznymi rozwiązaniami.

Porsche Taycan Cross Turismo interior
We wnętrzu jest o 36 mm więcej miejsca nad głowami w drugim rzędzie

Godna uwagi jest nieco zwiększona przestrzeń w drugim rzędzie – przebywający tam pasażerowie mają o 36 milimetrów więcej miejsca nad głowami. Z kolei bagażnik łatwo wykorzystać, dzięki dużemu otworowi załadunkowemu. Po złożeniu tylnych oparć potrafi pochłonąć 1210 litrów ekwipunku.

Porsche Taycan Cross Tourismo – silniki

Wszystkie napędy, w które został wyposażony ten model są oczywiście w pełni elektryczne. Klienci mogą wybierać spośród czterech wariantów:

  • Taycan 4 Cross Turismo (380 KM, 0-100 km/h: 5,1 sek., zasięg: do 456 km)
  • Taycan 4S Cross Turismo (490 KM, 0-100 km/h: 4,1 s, zasięg: do 452 km)
  • Taycan Turbo Cross Turismo (625 KM, 0-100 km/h: 3,3 s, zasięg: do 452 km)
  • Taycan Turbo S Cross Turismo (625 KM, 0-100 km/h: 2,9 s, zasięg: do 419 km)
Taycan Cross Turismo silniki
Podstawowa odmiana oferuje 380 KM i 456 km zasięgu

Dwie topowe odmiany różnią się wydajnością funkcji Overboost, która polega na chwilowym podniesieniu maksymalnej mocy. W tej pierwszej oferuje 680 koni mechanicznych, a w drugiej – dokładnie 781 koni mechanicznych.

Ile kosztuje Porsche Taycan Cross Tourismo?

Polski cennik nowego modelu został właśnie ujawniony. Za podstawową konfigurację trzeba zapłacić 436 000 złotych. Topowy wariant został natomiast wyceniony na 810 000 złotych. Pamiętajmy jednak, że lista opcji wyposażenia potrafi wywindować kwoty wyjściowe. Tak wyglądają ceny Porsche Taycan Cross Turismo:

  • Porsche Taycan 4 Cross Turismo 2021: 436 000 złotych
  • Porsche Taycan 4S Cross Turismo 2021: 486 000 złotych
  • Porsche Taycan Turbo Cross Turismo 2021: 668 000 złotych
  • Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo 2021: 810 000 złotych
Taycan Cross Turismo cennik
Za topową wersję trzeba zapłacić 810 tysięcy złotych

Pierwsze egzemplarze wyjadą na europejskie drogi już latem tego roku, czyli za kilka miesięcy.

 

Wojciech Krzemiński

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Avatar

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Tankował LPG i zapomniał odczepić wąż przed odjazdem

Zapomniał o odczepieniu węża po zatankowaniu. Dobrze, że nie wyrwał całego “instrybutora”! (wideo)

Miota nim jak szatan 2021

Źle rozmieszczony ładunek i przyczepa, którą miotało przez kilometr. W końcu stało się nieuniknione (wideo)