Niemiecka marka ujawniła światu najbardziej wyczynową wersję swojego SUV-a w historii. Zapowiada się fantastycznie.
Porsche Cayenne Turbo GT 2022 będzie dostępny z nadwoziem coupe. Karoseria została wzbogacona przeprojektowanymi zderzakami i dwoma spojlerami, które zostały umieszczone na tylnej klapie. Nie zabrakło także większych wlotów powietrza, nowego dyfuzora, owalnych końcówek wydechu i zmodyfikowanej maski.
Wzbogaceniem całości są dedykowane, 22-calowe felgi uzupełnione oponami Pirelli P Zero Corsa. Tuż za obręczami mieszkają standardowe ceramiczne hamulce z tarczami 440 milimetrów z przodu oraz 410 milimetrów z tyłu.
Porsche Cayenne Turbo GT 2022 – wnętrze
Kabina również robi wrażenie. Znajdziemy w niej cztery indywidualne fotele. Te w pierwszym rzędzie oferują regulację w ośmiu kierunkach. Wszystkie zostały wykończone Alcantarą z przeszyciami w kolorze Artict Grey lub Neodyme (do wyboru). Tapicerkę zdobią także hafty Turbo GT umieszczone na zagłówkach.
Użytkownik może liczyć na bardzo dobrą jakość materiałów w każdym miejscu – od paneli drzwiowych aż po kokpit. Należy również spodziewać się poziomu spasowania porównywalnego do pozostałych odmian Cayenne.
Instrumenty pokładowe są oczywiście typowe dla niemieckiej marki. Wskaźniki mają analogową formę. Jak można się domyślać, obrotomierz umieszczono centralnie. Tuż obok zagościł dotykowy ekran multimedialny oraz niezależny panel klimatyzacji. Uwagę zwraca także kierownica z grubym wieńcem i żółtym znacznikiem na szczycie.
Porsche Cayenne Turbo GT – dane techniczne
Nowa wariacja niemieckiego SUV-a skrywa bardzo duży potencjał. Porsche Cayenne Turbo GT oferuje czterolitrowy silnik V8 z podwójnym doładowaniem zdolny generować 631 koni mechanicznych oraz 850 niutonometrów. W porównaniu do Cayenne Turbo GT, modyfikacjom uległy tłoki, korbowody, łańcuch rozrządu oraz wał korbowy.
Za przeniesienie tego ogromnego potencjału na wszystkie cztery koła odpowiada ośmiobiegowy automat. Skrzynia została wzmocniona i zmodyfikowana, aby lepiej radziła sobie z szybką zmianą przełożeń.
Osiągi? Rewelacyjne. Porsche Cayenne Turbo GT 2022 przyspiesza do setki w 3,1 sekundy. To świetny rezultat. przykładowo, Lamborghini Huracan LP610-4 rozwija tę samą prędkość po upływie 3,2 sekundy. Prędkość maksymalna SUV-a Coupe to natomiast 299 km/h.
Aby można było cieszyć się jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi, zawieszenie zostało obniżone o 17 milimetrów. Dzięki trzykomorowej pneumatyce zapewnia o 15 procent większą sztywność. Warto również wspomnieć o układzie wydechowym z tytanu, który pozwolił na obniżenie masy własnej o ponad 18 kilogramów.
Ile kosztuje Porsche Cayenne Turbo GT? Polska cena nie została jeszcze ujawniona, ale można podejrzewać, że będzie plasować się między wariantem Turbo (739 000 złotych) a Turbo S E-Hybrid (883 000 złotych).