w

Porsche Cayenne Turbo GT 2022. Ten SUV przyspiesza lepiej, niż Lamborghini Huracan (wideo)

Porsche Cayenne Turbo GT oficjalnie
Porsche Cayenne Turbo GT 2022. Ten SUV przyspiesza lepiej, niż Lamborghini Huracan (wideo)

Niemiecka marka ujawniła światu najbardziej wyczynową wersję swojego SUV-a w historii. Zapowiada się fantastycznie.

Porsche Cayenne Turbo GT 2022 będzie dostępny z nadwoziem coupe. Karoseria została wzbogacona przeprojektowanymi zderzakami i dwoma spojlerami, które zostały umieszczone na tylnej klapie. Nie zabrakło także większych wlotów powietrza, nowego dyfuzora, owalnych końcówek wydechu i zmodyfikowanej maski.

Porsche Cayenne Turbo GT Design
Samochód ma obniżone zawieszenie o 17 milimetrów

Wzbogaceniem całości są dedykowane, 22-calowe felgi uzupełnione oponami Pirelli P Zero Corsa. Tuż za obręczami mieszkają standardowe ceramiczne hamulce z tarczami 440 milimetrów z przodu oraz 410 milimetrów z tyłu.

Porsche Cayenne Turbo GT 2022 – wnętrze

Kabina również robi wrażenie. Znajdziemy w niej cztery indywidualne fotele. Te w pierwszym rzędzie oferują regulację w ośmiu kierunkach. Wszystkie zostały wykończone Alcantarą z przeszyciami w kolorze Artict Grey lub Neodyme (do wyboru). Tapicerkę zdobią także hafty Turbo GT umieszczone na zagłówkach.

Porsche Cayenne Turbo GT interior
We wnętrzu dominuje Alcantara. Użytkownik może liczyć na wysoką jakość materiałów i nowoczesne multimedia

Użytkownik może liczyć na bardzo dobrą jakość materiałów w każdym miejscu – od paneli drzwiowych aż po kokpit. Należy również spodziewać się poziomu spasowania porównywalnego do pozostałych odmian Cayenne.

Porsche Cayenne Turbo GT seats
Na zagłówkach umieszczono nazwę wersji

Instrumenty pokładowe są oczywiście typowe dla niemieckiej marki. Wskaźniki mają analogową formę. Jak można się domyślać, obrotomierz umieszczono centralnie. Tuż obok zagościł dotykowy ekran multimedialny oraz niezależny panel klimatyzacji. Uwagę zwraca także kierownica z grubym wieńcem i żółtym znacznikiem na szczycie.

Porsche Cayenne Turbo GT – dane techniczne

Nowa wariacja niemieckiego SUV-a skrywa bardzo duży potencjał. Porsche Cayenne Turbo GT oferuje czterolitrowy silnik V8 z podwójnym doładowaniem zdolny generować 631 koni mechanicznych oraz 850 niutonometrów. W porównaniu do Cayenne Turbo GT, modyfikacjom uległy tłoki, korbowody, łańcuch rozrządu oraz wał korbowy.

Porsche Cayenne Turbo GT dane techniczne
Nowy SUV Coupe oferuje 631 KM i 850 Nm

Za przeniesienie tego ogromnego potencjału na wszystkie cztery koła odpowiada ośmiobiegowy automat. Skrzynia została wzmocniona i zmodyfikowana, aby lepiej radziła sobie z szybką zmianą przełożeń.

Osiągi? Rewelacyjne. Porsche Cayenne Turbo GT 2022 przyspiesza do setki w 3,1 sekundy. To świetny rezultat. przykładowo, Lamborghini Huracan LP610-4 rozwija tę samą prędkość po upływie 3,2 sekundy. Prędkość maksymalna SUV-a Coupe to natomiast 299 km/h.

Porsche Cayenne Turbo GT cena
Samochód może kosztować około 800 tysięcy złotych

Aby można było cieszyć się jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi, zawieszenie zostało obniżone o 17 milimetrów. Dzięki trzykomorowej pneumatyce zapewnia o 15 procent większą sztywność. Warto również wspomnieć o układzie wydechowym z tytanu, który pozwolił na obniżenie masy własnej o ponad 18 kilogramów.

Ile kosztuje Porsche Cayenne Turbo GT? Polska cena nie została jeszcze ujawniona, ale można podejrzewać, że będzie plasować się między wariantem Turbo (739 000 złotych) a Turbo S E-Hybrid (883 000 złotych).

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypadek z udziałem TIR-a i auta osobowego

Kolejne zderzenie TIR-a z osobówką. Przyczyną wymuszenie pierwszeństwa (wideo)

Nietypowa brama

Brama jakiej jeszcze nie było. Żeby tylko strażnicy nie założyli blokady na koło… (wideo)