w

Porsche Carrera GT z nowymi oponami Michelin. Producent nie zapomina o legendach

Porsche Carrera GT
Porsche Carrera GT

Wyobraź sobie, że masz dwudziestoletnie Porsche, a producent opon specjalnie dla niego tworzy dedykowane ogumienie. To oznacza, że nie jest to byle jakie Cayenne.

Fakt, Porsche Carrera GT to wręcz legendarna maszyna, która budzi pożądanie licznych fanów motoryzacji. Tak naprawdę trudno o doskonalszy samochód pod względem właściwości jezdnych, szczególnie z tamtego okresu.

Pamiętajmy jednak, że technologia idzie do przodu, co daje zupełnie nowe możliwości. Obejmują one także te starsze samochody, czego opisywany model jest znakomitym przykładem. Wiemy, że to unikat, ale jednak.

Porsche Carrera GT
Porsche Carrera GT

Lepsze ogumienie może trafić również do zwykłych aut. Pamiętajmy, że to jedyne elementy pojazdu, które łączą go z nawierzchnią. Od nich w dużym stopniu zależą właściwości jezdne – przyczepność czy droga hamowania.

Porsche Carrera GT z oponami Michelin

W tym miejscu warto zaznaczyć również rolę niemieckiej marki, która przeprowadza akcję serwisową dla posiadaczy tego samochodu. celem jest zastosowanie nowych elementów zawieszenia. Taka opieka robi wrażenie, prawda?

Wróćmy jednak do opon, o których mówiło się od miesiąca. Wraz ze wspomnianą akcją serwisową, mechanicy wymienili ogumienie na Michelin Pilot Sport Cup 2. Warto podkreślić, że zrobili to całkowicie bezpłatnie.

Ogumienie zostało przystosowane do coupe z centralnie umieszczonym silnikiem. Stanowią rozwinięcie modeli Pilot Sport PS2 (fabryczne) oraz Pilot Super Sport (2013), które były wcześniej stosowane w tym aucie.

Porsche Carrera GT i opony Michelin
Porsche Carrera GT

Co ciekawe, wraz z zastosowaniem opon Michelin, producent podał nowe możliwości samochodu, które podkreślają, jak ważne jest ogumienie. Zgodnie z przekazanymi informacjami, Porsche Carrera GT hamuje ze 100 km/h o 2,4 metra wcześniej, a z 200 km/h – o kolosalne 11,9 metra. Są to znaczące różnice, które mogą dać korzyści nie tylko na torze wyścigowym, ale też podczas normalnej jazdy w nagłych sytuacjach.

Przypomnijmy, że sercem Carrery GT jest jednostka V10 o pojemności 5,7 litra, która wytwarza aż 612 koni mechanicznych i 590 niutonometrów. To konstrukcja wolnossąca zintegrowana z sześciobiegową skrzynią manualną przekazującą moc na tylne koła. Unikatowe Porsche rozpędza się do setki w 3,9 sekundy i osiąga 330 km/h.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Lexus LX 700h

Oto Lexus LX 700h. Choć ma napęd hybrydowy, ekolodzy go nie polubią

Skoda Enyaq RS Race Concept

Skoda Enyaq RS Race Concept. Wygląda fajnie, ale nie ma sensu