Oto zupełnie nowa wersja kultowego modelu, która może zainteresować przede wszystkim konserwatywnych fanów marki.
Porsche 911 Sport Classic – brzmi nostalgicznie, prawda? I taki był też cel projektantów i inżynierów odpowiadających za ten wyjątkowy twór. Już konfiguracja stylistyczna i zdjęcie promujące mocno sugerują, jaki charakter ma ten samochód.
Szary lakier uzupełniony typową okleiną z numerem 60, a także klasyczny spojler nawiązują do protoplasty współczesnej generacji. Uwagę zwracają także pięcioramienne felgi ze srebrno-czarnym wykończeniem.
Niezwykle ciekawie prezentuje się również wnętrze, gdzie zdecydowano się na typową dla starych modeli konfiguracje kolorystyczną. W pewnym stopniu można poczuć się jak w starym aucie, choć wszystkie instrumenty pokładowe są nowe i naprawdę zaawansowane technologicznie.
Porsche 911 Sport Classic – moc i frajda
Ten model ma naprawdę wiele argumentów, by do siebie przekonać. Poza ciekawym designem, oferuje świetny silnik. To sześciocylindrowa konstrukcja o pojemności 3,7 litra. Uzupełniono ją doładowaniem.
Zobacz także: Porsche 911 Turbo S kontra McLaren 765LT. Porównanie topowych supersamochodów (wideo)
Porsche 911 Sport Classic oddaje do dyspozycji 542 konie mechaniczne oraz 600 niutonometrów. Co najważniejsze, przenoszeniem mocy na tylne koła zajmuje się siedmiobiegowa przekładnia manualna. To najmocniejsza konfiguracja tego modelu ze skrzynią mechaniczną.
Inżynierowie oznajmili, że popracowali nad mapą silnika, aby dopasować jego charakterystykę do tej konkretnej wersji. Osiągi nie zostały ujawnione, ale podejrzewamy, że w takim wariancie auto będzie przyspieszać do setki w około 3 sekundy.
Zobacz także: Porsche 911 Turbo S od TopCar. Brązowy karbon ładnie błyszczy
Warto podkreślić, że samochód otrzyma wiele udoskonaleń zapewniających lepsze wrażenia z jazdy. Wśród nich znajdują się poprawione zawieszenie, tylne koła skrętne oraz ceramiczne hamulce. Aby kierowca czerpał jeszcze więcej wrażeń, wygłuszenie kabiny zostało zmniejszone, by lepiej było słychać pracę silnika.
Wiadomo już, że nowe Porsche 911 Sport Classic doczeka się 1250 egzemplarzy. Część z nich trafi także do Stanów Zjednoczonych. Pierwsze sztuki mają pojawić się na drogach już pod koniec 2022 roku.
Ceny w Niemczech startują od 274 714 euro, co przy aktualnym kursie (4,71) oznacza wydatek 1 283 902 złotych. To naprawdę duża suma, ale z pewnością znajdą się chętni klienci, którzy wyłożą na stół pieniądze, by mieć w swojej flocie tak wyjątkową konfigurację 911-tki.