w

Porsche 911 Sport Classic – najmocniejsze z manualem

Porsche 911 SC
Porsche 911 Sport Classic - najmocniejsze z manualem

Oto zupełnie nowa wersja kultowego modelu, która może zainteresować przede wszystkim konserwatywnych fanów marki.

Porsche 911 Sport Classic – brzmi nostalgicznie, prawda? I taki był też cel projektantów i inżynierów odpowiadających za ten wyjątkowy twór. Już konfiguracja stylistyczna i zdjęcie promujące mocno sugerują, jaki charakter ma ten samochód.

Porsche 911 Sport Classic 2022
Karoseria nawiązuje do już zabytkowych generacji tego modelu

Szary lakier uzupełniony typową okleiną z numerem 60, a także klasyczny spojler nawiązują do protoplasty współczesnej generacji. Uwagę zwracają także pięcioramienne felgi ze srebrno-czarnym wykończeniem.

Porsche 911 Sport Classic - wnętrze
Wnętrze utrzymuje klasyczną tonację kolorystyczną uzupełnioną nowoczesnymi instrumentami pokładowymi

Niezwykle ciekawie prezentuje się również wnętrze, gdzie zdecydowano się na typową dla starych modeli konfiguracje kolorystyczną. W pewnym stopniu można poczuć się jak w starym aucie, choć wszystkie instrumenty pokładowe są nowe i naprawdę zaawansowane technologicznie.

Porsche 911 Sport Classic – moc i frajda

Ten model ma naprawdę wiele argumentów, by do siebie przekonać. Poza ciekawym designem, oferuje świetny silnik. To sześciocylindrowa konstrukcja o pojemności 3,7 litra. Uzupełniono ją doładowaniem.

Zobacz także: Porsche 911 Turbo S kontra McLaren 765LT. Porównanie topowych supersamochodów (wideo)

Porsche 911 Sport Classic oddaje do dyspozycji 542 konie mechaniczne oraz 600 niutonometrów. Co najważniejsze, przenoszeniem mocy na tylne koła zajmuje się siedmiobiegowa przekładnia manualna. To najmocniejsza konfiguracja tego modelu ze skrzynią mechaniczną.

911 Sport Classic
Prezentowana 911-tka ma napęd na tył i siedmiobiegową skrzynię manualną

Inżynierowie oznajmili, że popracowali nad mapą silnika, aby dopasować jego charakterystykę do tej konkretnej wersji. Osiągi nie zostały ujawnione, ale podejrzewamy, że w takim wariancie auto będzie przyspieszać do setki w około 3 sekundy.

Zobacz także: Porsche 911 Turbo S od TopCar. Brązowy karbon ładnie błyszczy

Warto podkreślić, że samochód otrzyma wiele udoskonaleń zapewniających lepsze wrażenia z jazdy. Wśród nich znajdują się poprawione zawieszenie, tylne koła skrętne oraz ceramiczne hamulce. Aby kierowca czerpał jeszcze więcej wrażeń, wygłuszenie kabiny zostało zmniejszone, by lepiej było słychać pracę silnika.

Porsche Sport Classic
Ta niezwykła konfiguracja spodoba się konserwatywnym fanom marki. Kosztuje ponad 1,2 miliona złotych

Wiadomo już, że nowe Porsche 911 Sport Classic doczeka się 1250 egzemplarzy. Część z nich trafi także do Stanów Zjednoczonych. Pierwsze sztuki mają pojawić się na drogach już pod koniec 2022 roku.

Ceny w Niemczech startują od 274 714 euro, co przy aktualnym kursie (4,71) oznacza wydatek 1 283 902 złotych. To naprawdę duża suma, ale z pewnością znajdą się chętni klienci, którzy wyłożą na stół pieniądze, by mieć w swojej flocie tak wyjątkową konfigurację 911-tki.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nissan GT-R Nismo vs Tesla Model X

Nissan GT-R Nismo i Tesla Model X w wyścigu na prostej

Zgniecenie osobówki przez ciężarówki

Auto zgniecione przez dwie ciężarówki. Kierowca cudem przeżył