w

Porsche 911 GTS (992)- przyspieszenie od 0 do 313 km/h

Porsche 911 992 GTS acceleration
Porsche 911 GTS (992)- przyspieszenie od 0 do 313 km/h

Legendarny model niemieckiej marki w najnowszym wydaniu ma już za sobą trzy lata rynkowych doświadczeń. Oto jedna z jego najciekawszych wersji.

Porsche 911 GTS aktualnej generacji potrafi przekonać największych fanów włoskiej konkurencji. Ten samochód może nie jest tak intrygujący stylistycznie, jak egzotyczni rywale, ale jego skuteczność po prostu zachwyca.

Inżynierowie stawiają kolejne kroki i podnoszą wcześniej umieszczone poprzeczki. Z tym modelem jest dokładnie tak samo. Potencjał, jaki oferuje pozwala na wiele, ale trzeba naprawdę doświadczonego kierowcy, by móc go skutecznie wykorzystać.

Porsche 911 GTS – osiągi

Przejdźmy jednak do kluczowych informacji na temat tego sportowego auta. Sercem 911 GTS jest trzylitrowy, sześciocylindrowy bokser, który oddaje do dyspozycji użytkownika 480 koni mechanicznych oraz 570 niutonometrów.

Za przenoszenie tego potencjału na koła może odpowiadać siedmiobiegowa przekładnia manualna lub ośmiobiegowy automat. Warto dodać, że w ofercie są wersje z napędami RWD i AWD. To oznacza szeroki zakres możliwości.

Porsche 911 GTS - v-max
Pomiar przyspieszenia 911 GTS miał miejsce na niemieckiej autostradzie bez ograniczeń prędkości

Prezentowany egzemplarz został wyposażony w automatyczną przekładnię i napęd na oś tylną. Taka konfiguracja winduje masę własną do 1545 kilogramów. Ponad 1,5 tony nie jest mała wartość, ale osiągi i tak są rewelacyjne.

Jak wynika z danych fabrycznych, Porsche 911 GTS potrafi rozwijać setkę w zaledwie 3,4 sekundy. Producent nie podaje jednak, jak szybko rozpędzi się do ponad 300 km/h. Pewien Youtuber specjalizujący się w weryfikowaniu prędkości maksymalnych samochodów, udał się tym autem na niemiecką autostradę pozbawioną ograniczeń. Efekty można zobaczyć na poniższym nagraniu.

Przypomnijmy, że Porsche 911 GTS (992) jest dostępne u polskich dealerów. Jego ceny startują od 718 000 złotych. Wariant z napędem na obie osie to natomiast wydatek 756 000 złotych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jazda TIR-em na czołówkę

Na czołówkę z radiowozem. I to TIR-em

Corolla Corss

Toyota Corolla Cross 2022 w polskiej ofercie. Ile kosztuje?