Legendarny model niemieckiej marki w najnowszym wydaniu ma już za sobą trzy lata rynkowych doświadczeń. Oto jedna z jego najciekawszych wersji.
Porsche 911 GTS aktualnej generacji potrafi przekonać największych fanów włoskiej konkurencji. Ten samochód może nie jest tak intrygujący stylistycznie, jak egzotyczni rywale, ale jego skuteczność po prostu zachwyca.
Inżynierowie stawiają kolejne kroki i podnoszą wcześniej umieszczone poprzeczki. Z tym modelem jest dokładnie tak samo. Potencjał, jaki oferuje pozwala na wiele, ale trzeba naprawdę doświadczonego kierowcy, by móc go skutecznie wykorzystać.
Porsche 911 GTS – osiągi
Przejdźmy jednak do kluczowych informacji na temat tego sportowego auta. Sercem 911 GTS jest trzylitrowy, sześciocylindrowy bokser, który oddaje do dyspozycji użytkownika 480 koni mechanicznych oraz 570 niutonometrów.
Za przenoszenie tego potencjału na koła może odpowiadać siedmiobiegowa przekładnia manualna lub ośmiobiegowy automat. Warto dodać, że w ofercie są wersje z napędami RWD i AWD. To oznacza szeroki zakres możliwości.
Prezentowany egzemplarz został wyposażony w automatyczną przekładnię i napęd na oś tylną. Taka konfiguracja winduje masę własną do 1545 kilogramów. Ponad 1,5 tony nie jest mała wartość, ale osiągi i tak są rewelacyjne.
Jak wynika z danych fabrycznych, Porsche 911 GTS potrafi rozwijać setkę w zaledwie 3,4 sekundy. Producent nie podaje jednak, jak szybko rozpędzi się do ponad 300 km/h. Pewien Youtuber specjalizujący się w weryfikowaniu prędkości maksymalnych samochodów, udał się tym autem na niemiecką autostradę pozbawioną ograniczeń. Efekty można zobaczyć na poniższym nagraniu.
Przypomnijmy, że Porsche 911 GTS (992) jest dostępne u polskich dealerów. Jego ceny startują od 718 000 złotych. Wariant z napędem na obie osie to natomiast wydatek 756 000 złotych.