w

Porsche 718 Cayman GT4 RS TAG Heuer. Celebracja historycznego wyścigu

Porsche 718 Cayman GT4 RS TAG Heuer
Porsche 718 Cayman GT4 RS TAG Heuer. Celebracja historycznego wyścigu

Niemiecka marka uwielbia tworzyć edycje specjalne swoich samochodów. Dotyczy to także najmniejszych modeli w gamie.

Oto kolejny tego przykład, czyli Porsche 718 Cayman GT4 RS TAG Heuer. Nazwa jest niezwykle długa, ale była konieczna, by fani historii motoryzacji i sportów motorowych mogli wywnioskować, do czego nawiązuje to auto.

Zacznijmy od tego, że ta wyjątkowa konfiguracja zadebiutowała na torze Laguna Seca w Kalifornii – w miniony weekend, podobnie jak 911 GT3 R rennsport. Jak widać, legendarny producent nie zamierza osiadać na laurach.

Porsche 718 Cayman GT4 RS TAG Heuer

Jak sama nazwa wskazuje, auto powstało we współpracy z firmą TAG Heuer. Celem stworzenia tej konfiguracji było upamiętnienie i nawiązanie do kultowego modelu 550 Coupe, który startował w Carrera Panamericana w 1953 roku.

Od tego momentu minęło aż siedemdziesiąt lat. Porsche nie zapomina jednak o swojej historii, dlatego co jakiś czas postanawia zwracać na nią uwagę za pomocą swoich kolejnych projektów.

Porsche 718 Cayman GT4 RS TAG Heuer
Porsche 718 Cayman GT4 RS TAG Heuer

Porsche 718 Cayman GT4 RS TAG Heuer x Porsche – Legends of Panamericana, bo tak brzmi pełna nazwa, oferuje oznaczenia „152” i „154”, tak jak oryginały sprzed siedmiu dekad.

Obydwa warianty zdobi lakier Le Mans Silver Metallic. Nie mogło oczywiście zabraknąć oklein Tag Heuer na różnych elementach karoserii – praktycznie z każdej strony.

>Nowe Porsche za 4 miliony złotych. Nie możesz nim jechać na zakupy

Z kolei we wnętrzu zastosowano zielone i białe szwy oraz listwy progowe z dedykowanym oznaczeniem. Wariant „154” dysponuje także stoperem umieszczonym na konsoli centralnej.

Jakie losy spotkają te dwa auta? Egzemplarz „152” ma zostać sprzedany na aukcji. Uzyskana kwota trafi na konto wybranej fundacji. Póki co nie ujawniono której. Z kolei „154” trafi pewnie do muzeum marki.

Porsche 718 Cayman GT4 RS TAG Heuer
Porsche 718 Cayman GT4 RS TAG Heuer

Przypomnijmy, że Cayman GT4 RS skrywa czterolitrowy, wolnossący silnik benzynowy, który oddaje do dyspozycji kierowcy aż 500 koni mechanicznych. Ten ogromny potencjał trafia jedynie na tylną oś.

Świetne rozłożenie masy własnej w połączeniu z dużą mocą i niskim środkiem ciężkości daje użytkownikowi duże możliwości na torze. To bez wątpienia jeden z najlepszych seryjnych samochodów torowych na rynku.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Silnik V6 Alfa Romeo może przetrwać

Silnik V6 Alfa Romeo może przetrwać. Politycy zaczynają zdawać sobie sprawę ze swoich decyzji

Cadillac Escalade Larte Design 2023

Oto amerykański SUV dla rapera. Tuning ma budzić respekt