Te samochody wciąż wyznaczają standardy w swoim segmencie. Który z aktualnie oferowanych modeli wielkiej trójki jest najszybszy?
Zacznijmy od Audi RS5. Coupe z Ingolstadt skrywa doładowany silnik 2.9 TFSI potrafiący generować 450 koni mechanicznych i 600 niutonometrów momentu obrotowego. Z kolei BMW M4 Competition, ma pod maską 3-litrowy silnik benzynowy produkujący 510 koni mechanicznych oraz 660 niutonometrów. Ich rywal ze Stuttgartu, Mercedes-AMG C 63 S również oferuje 510 koni mechanicznych, ale dysponuje momentem obrotowym na poziomie 700 niutonometrów. Te pokaźne wartości pochodzą z czterolitrowego V8 Biturbo.
Audi posiada automat o ośmiu przełożeniach i napęd na obie osie. Masa własna pojazdu sięga 1715 kilogramów. BMW posiada także ośmiobiegową przekładnię, ale kieruje ona cały potencjał na oś tylną. Bawarskie auto waży 1730 kilogramów. Z kolei Mercedes dysponuje dziewięciobiegowym automatem oraz napędem na oś tylną. Waży tyle samo co BMW.
Wskazanie wygranego nie jest oczywiste. Audi z pewnością zyska na starcie, dzięki napędowi quattro, ale później może stracić ze względu na niższą moc. Pozostaje już tylko obejrzeć ten materiał: