w

Porównanie napędów 4×4 w Audi. Elektryczny, quattro czy z haldexem?

Electric vs quattro vs haldex
Porównanie napędów 4x4 w Audi. Elektryczny, quattro czy z haldexem?

To porównanie może zobrazować, jak radzą obie napędy 4×4 w trudnych warunkach. Biorą w nim udział samochody jednej marki.

Teoretycznie, mamy tu równe starcie, ponieważ każdy z tych pojazdów dysponuje zimowymi oponami oraz napędem na wszystkie koła. Nie są to jednak te same modele, co oznacza wyraźne różnice w masach własnych.

Jak można się domyślać, Audi RS3 jest tym najlżejszym pojazdem – waży 1570 kilogramów. Na drugim biegunie znajduje się Audi RS e-tron GT z masą 2345 kilogramów. Pomiędzy nimi należy umieścić Audi RS6 Avant (2075 kilogramów). Jedno jest jednak pewne: każde z tych aut potrafi znakomicie przyspieszać.

Przejdźmy więc do szczegółów. Audi RS3 skrywa pięciocylindrowy, 2,5-litrowy silnik TFSI, który wytwarza 400 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. Przenoszeniem tego potencjału na asfalt zajmuje się siedmiobiegowa przekładnia automatyczna.

Z kolei Audi RS6 oferuje czterolitrowe, podwójnie doładowane V8 generujące 600 koni mechanicznych oraz 800 niutonometrów. Sprzęgnięto je z dwusprzęgłowym, ośmiobiegowym automatem. Audi RS e-tron GT dysponuje natomiast dwiema jednostkami elektrycznymi, które w duecie oddają do dyspozycji 646 koni mechanicznych i 830 niutonometrów.

Wskazanie zwycięzcy nie jest łatwe, szczególnie w tych warunkach. Strome wzniesienie pokryte śniegiem stanowi wyzwanie dla każdego pojazdu – również terenowego. Kluczowe będą tu dwa czynniki: napęd i masa własna. Warto podkreślić, że w RS3 znajduje się napęd ze sprzęgłem Haldex. W RS6 mamy legendarne quattro, a e-tron GT oferuje oczywiście wariant elektryczny. Warto więc poświęcić chwilę i zobaczyć, który model wyszedł zwycięsko z tego starcia.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Alfa Romeo Tonale test łosia

Alfa Romeo Tonale w teście łosia. Włoski SUV nie lubi takich manewrów (wideo)

Seat Leon Cupra 450 KM

Stary SEAT Leon Cupra po modyfikacjach. „Trudno uwierzyć, że tak przyspiesza” (wideo)