w

Polscy motocykliści szturmują salony. Jednoślady coraz bardziej popularne nad Wisłą

Honda Africa Twin
Polscy motocykliści szturmują salony. Jednoślady coraz bardziej popularne nad Wisłą

Klimat, do którego muszą przystosować się mieszkańcy naszego kraju nie należy do najbardziej łaskawych. Mimo tego, coraz śmielej kupujemy dwukołowe maszyny.

Polscy motocykliści coraz częściej przekonują się do nowych modeli. To oczywiście cieszy, bo korzysta na tym rynek. Poza tym, urozmaicenie jest zawsze fajnym obrazem. Przejdźmy jednak do szczegółów, które lepiej przedstawią aktualną sytuację.

Instytut SAMAR zebrał dane dotyczące rejestracji jednośladów w dwóch pierwszych miesiącach 2024 roku. Okazuje się, że w lutym wydano „blachy” dla 2531 egzemplarzy motocykli, co stanowi wzrost o 66,1 procenta.

I tu należy podkreślić, że chodzi rzeczywiście o motocykle, a nie skutery czy motorowery. Warto również dodać, że w okresie styczeń-luty 2024 udało się zarejestrować 3926 sztuk takich pojazdów, co oznacza progres o 48,2 procenta w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Polscy motocykliści lubią zapach nowości

Praktycznie każdy wynik dotyczący jednośladów jest „na plusie”. Motorowery też osiągnęły dwucyfrowy wzrost. Prawie tak samo dużym sukcesem mogą poszczycić się maszyny z importu, które wciąż stanowią większość rynku. I trudno się temu dziwić, skoro są wyraźnie tańsze.

>BMW R18 skrywa wyjątkowe serce, ale lista jego zalet jest znacznie dłuższa (test)

Niemniej jednak Polscy motocykliści i tak preferują nowe motocykle, nierzadko marek premium. Aktualnym liderem jest Honda z wynikiem 900 zarejestrowanych maszyn. Drugie miejsce, ku zaskoczeniu niektórych, zajmuje BMW z wynikiem 456 sztuk.

Polscy motocykliści preferują modele Hondy
Honda jest liderem rynku motocykli w Polsce

Na trzecim miejscu uplasowała się Yamaha, która może cieszyć się z zarejestrowania niecałych 400 egzemplarzy. A tak prezentuje się ranking top 10 w tej kategorii po uwzględnieniu wspomnianego okresu:

  1. Honda: 900 sztuk
  2. BMW: 456 sztuk
  3. Yamaha: 382 sztuki
  4. Benelli: 296 sztuk
  5. Triumph: 200 sztuk
  6. Suzuki: 192 sztuki
  7. Junak: 161 sztuk
  8. KTM: 160 sztuk
  9. Romet Motors: 120 sztuk
  10. Barton: 106 sztuk

Jak widać, w czołówce są dwie marki z polskimi korzeniami. Dziś ich produkty bazują na chińskich podzespołach, co nie zniechęca klientów. Uwagę zwraca bardzo niewielka różnica między rejestracjami Junaka i KTM-a.

Biorąc pod uwagę zbliżający się początek sezonu, kolejność wyników na koniec roku może być zupełnie inna. Podejrzewamy, że trzy czołowe marki pozostaną takie same, ale im dalej, tym większych przetasowań należy się spodziewać.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skoda Superb Liftback 2024

Ile kosztuje Skoda Superb Liftback 2024? Polski cennik już ujawniony

Stellantis inwestuje 6 miliardów

Stellantis inwestuje 6 miliardów w silniki spalinowe. To jeszcze nie koniec