Klimat umiarkowany nie jest tym najbardziej przyjaznym do jazdy jakimikolwiek jednośladami. Wszystko za sprawą zróżnicowanej pogody, która przez kilka miesięcy eliminuje możliwość korzystania z takich maszyn.
Mimo tego, popyt w Polsce jest naprawdę duży. Nowe motocykle sprzedają się coraz lepiej, co potwierdzają wyniki sprzedaży. I warto dodać, że mówimy to o tych większych „sprzętach”, nie motorowerach.
Aby nie być gołosłownymi, przejdźmy do danych, które zostały przekazane przez Instytut SAMAR. Wyglądają one obiecująco, a przy tym dowodzą, że Polacy coraz chętniej stawiają na modele prosto z salonów sprzedaży.
Nowe motocykle coraz popularniejsze
Wyrażają to także liczby. W samym listopadzie udało się zarejestrować 1482 egzemplarze nowych jednośladów. W porównaniu do jedenastego miesiąca roku ubiegłego, stanowi to wzrost sięgający 31,6 procenta. I to robi wrażenie.
Równie dobrze wyglądają wyniki rejestracji za okres styczeń-listopada. W tym czasie nowe motocykle otrzymały „blachy” 36 394 razy, co przekłada się na 35,8 procenta wzrostu, czyli jeszcze lepiej, niż w samym listopadzie.
Jakie marki są najczęściej odwiedzane przez klientów? W rankingu zdecydowanie przewodzi Honda z wynikiem 6829 egzemplarzy. Drugie miejsce zajmuje Yamaha, która może pochwalić się wynikiem 4307 sztuk. Na podium znalazło się także BMW cieszące się z 3200 zarejestrowanych maszyn.
W pierwszej piątce są także Junak (2088 sztuk) oraz Suzuki (1632 sztuki). Kolejne miejsca zajęły Romet Motors (1609 sztuk), Barton (1425 sztuk), Triumph (1351 sztuk), Benelli (1349 sztuk) oraz Zontes (1246 sztuk).
Wnioski? Największym powodzeniem cieszą się uznane marki – przede wszystkim te japońskie. Klienci doceniają też klasę premium, czego dowodem jest obecność bawarskiego producenta w pierwszej trójce.
Skutery i motorowery – Chiny rządzą
Warto zerknąć także na rynek skuterów i motorowerów, który jest w Polsce mniejszy, niż motocykli, ale też notuje wzrosty. W listopadzie udało się zarejestrować 569 sztuk takich jednośladów, co stanowi wzrost o 24,8 procenta.
Odnosząc się do jedenastu miesięcy tego roku, też nie ma powodów do zmartwień. Rezultat sięgający 13 201 egzemplarzy oznacza wzrost o 24,8 procenta, co oznacza, że tendencja jest bardzo stabilna.
W odróżnieniu od motocykli, ranking rejestracji skuterów i motorowerów jest całkowicie zdominowany przez chińskich producentów. Na pierwszym miejscu jest Junak (2970 egzemplarzy), ale ta firma z polskimi korzeniami od dawna jest w rękach azjatyckich. Drugie miejsce zajmuje Romet Motors (1723 egzemplarzy) będące w tej samej sytuacji. Podium zostało dopełnione przez markę Znen (1168 egzemplarzy).
Chętnie wymienimy pozostałych graczy z pierwszej dziesiątki. Są to: Yiben (1128 sztuk), Barton (926 sztuk), Zhongneng (604 sztuki), Zipp (483 sztuki), Kymco (307 sztuk), Vigorous (293 sztuki) oraz Fosti (284 sztuki).