w

Pojedynek kompaktów premium. Który Niemiec wygrał?

Pojedynek kompaktów klasy premium
Pojedynek kompaktów premium: Audi RS3 kontra BMW M240i i Mercedes-AMG CLA 45 S

Nie od dziś wiadomo, że teoretycznie zwykłe modele reprezentujące segment C mogą dysponować osiągami prawdziwie sportowych maszyn.

Tak też jest w tym przypadku. Pojedynek kompaktów premium objął trzy samochody – wszystkie pochodzą z Niemiec, co nie jest przypadkiem. Audi RS3 musi podjąć rękawice i zmierzyć się z takimi tuzami, jak BMW M240i i Mercedes-AMG CLA 45 S.

Wbrew pozorom, różnice między tymi autami są znaczne, co udowadniają przede wszystkim jednostki napędowe. Różnią się nie tylko pojemnością i mocą, ale też liczbami cylindrów. Przejdźmy jednak do rzeczy.

Pojedynek kompaktów premium – niemieckie starcie

Audi RS3 skrywa pięciocylindrową jednostkę TFSI o pojemności 2,5 litra. Oddaje ona do dyspozycji użytkownika 400 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. Za przekazywanie tych argumentów na wszystkie koła odpowiada siedmiobiegowy automat. Masa własna pojazdu to 1575 kilogramów.

Z kolei BMW M240i posiada trzylitrowy, doładowany silnik z sześcioma cylindrami, który generuje dokładnie 374 konie mechaniczne oraz 500 niutonometrów. Przenoszeniem tego potencjału na obie osie zajmuje się ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. Bawarski samochód w takiej konfiguracji waży 1690 kilogramów.

Zobacz także: Mercedes-AMG A 45 S kontra CLA 45 S – rodzinny pojedynek na prostej drodze (wideo)

Na koniec Mercedes-AMG CLA 45 S. Posiada zaledwie dwulitrowy silnik, czyli najmniejszy w zestawieniu, ale za to najmocniejszy. Oferuje on 421 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów. Moc trafia na obie osie za pośrednictwem ośmiobiegowego automatu. To także najcięższe auto w stawce – waży 1695 kilogramów.

Czyim zwycięstwem zakończy się ten pojedynek kompaktów premium? Liczby na papierze wyglądają podobnie, ale pamiętajmy, że warunki rzeczywiste to coś, co często udowadnia, że teoria nie zawsze ma wiele wspólnego z praktyką.

W próbie ze startu zatrzymanego, to Audi RS3 było górą. Nie ma jednak wątpliwości, że różnice między tymi autami byłyby mniejsze, gdyby każdy kierowca wystartował z należytą prezycją. Próba z tak zwanej „rolki” padła łupem Mercedesa-AMG CLA 45 S, którego skrzynia najszybciej zareagowała na kickdown.

Co ciekawe, próba hamowania została wygrana przez BMW M240i. To oczywiście marne pocieszenie, ale przynajmniej udało się pokonać rywali w jakiejś istotnej kategorii.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Agresja kierowcy Audi

Wysiadł z auta i zaatakował motocyklistę. Co było powodem?

Nowy Explorer

Ford Explorer 2023 (po liftingu). Karty odkryte