Kultowy model niemieckiej marki dostępny jest w licznych wersjach napędowych. Którą z nich warto wybrać?
Wiele zależy od indywidualnych preferencji. Jeżeli ktoś oczekuje dobrych osiągów i komfortu, to może postawić na Carrerę. Kierowcy żądni największych wrażeń powinni zainteresować się odmianą GT3. Ten pojedynek dwóch Porsche 911 pokazuje, jakie są różnice w osiągach pomiędzy tymi wariantami.
Różnice między tymi samochodami widać gołym okiem. W pewnym stopniu ich potencjały zdradza już sama karoseria. Słabszy model wygląda jak podstawowy. Ten mocniejszy ma natomiast pakiet aerodynamiczny, który nie został zastosowany dla szpanu.
Porsche 911 Carrera kontra GT3
Przejdźmy jednak do kluczowych kwestii. Sercem Carrery jest sześciocylindrowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy, który generuje 385 koni mechanicznych i 450 niutonometrów. Przeniesieniem tych wartości na tylną oś zajmuje się ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. Masa własna pojazdu to 1505 kilogramów.
Porsche 911 GT3 skrywa zupełnie inny układ napędowy. Jego fundamentem jest czterolitrowy, wolnossący, ośmiocylindrowy silnik oferujący 510 koni mechanicznych oraz 470 niutonometrów. Współpracuje z nim sześciobiegowa przekładnia manualna lub automat PDK. Potencjał trafia oczywiście na oś tylną. Warto dodać, że GT3 waży 1435 kilogramów.
Różnice są bardzo wyraźne. Przewaga mocy mocniejszego modelu jest duża, a masa własna – niższa. Mimo tego, Carrera całkiem sprawnie rusza na tle GT3. To zasługa łatwiejszego złapania przyczepności (mniej koni na tylnej osi). Ostatecznie wygrał ten bardziej wyczynowy model – z dużą przewagą.