Stało się. Francuzi w końcu pokazali kolejną generację swojego flagowego modelu. Zmienili jednak jego koncepcję.
Citroen C5 X 2022 to mieszanka hatchbacka i crossovera – warto zaznaczyć, że o słusznych gabarytach. Można go śmiało przypisywać do segmentu D, choć znalezienie bezpośredniego konkurenta nie będzie łatwe. Może właśnie chodziło o wypełnienie niszy i zachowanie „inności”, z której słynie ten producent. Gwoli ścisłości, auto ma 4805 milimetrów długości, 1865 milimetrów szerokości i 1485 milimetrów wysokości. Rozstaw osi sięga 2785 milimetrów.
Pas przedni przypomina najnowsze projekty francuskiej marki. Motywem przewodnim są dwuczęściowe światła LED do jazdy dziennej, które sąsiadują z chromowanymi listwami biegnącymi aż do logo. Nieco niżej zagościły główne reflektory wkomponowane w zderzak.
Z tyłu natomiast można dostrzec liczne zaokrąglenia. Najbardziej charakterystycznymi elementami są lampy z wyraźnym wcięciem przy błotnikach. Ich wypełnienie nawiązuje do motywów użytych z przodu. Nie zabrakło także lotek nad klapą i pod szybą, znaczka uzupełnionego nazwą marki oraz masywnego zderzaka z wstawkami ozdobnymi
Wnętrze Citroena C5 X 2022 jest minimalistycznie i ciekawie zarazem. Mamy tu cyfrowe wskaźniki z najnowszymi motywami i 12-calowy dotykowy ekran multimedialny z czytelnym interfejsem. Co istotne, zachowano niezależny panel klimatyzacjiProducent nie zapomniał także o licznych schowkach, wnękach i kieszeniach. Uwagę zwracają również dekory. Widać, że projektanci tym razem zdecydowali się na większą dbałość o detale.
Jeżeli chodzi o przestronność kabiny, to wszystko okaże się dopiero podczas pierwszego, bezpośredniego kontaktu. Cztery dorosłe osoby nie powinny jednak narzekać na brak miejsca. W oczy rzuca się przyjemnie wyglądająca tapicerka. Uwagę zwraca także przyzwoity kąt pochylenia oparcia. Pod szeroką pokrywą bagażnika kryje się natomiast ustawny bagażnik o pojemności około 545 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu, jego możliwości rosną do 1640 litrów.
O gamie jednostek napędowych wiemy niewiele. Jak wynika ze wstępnych informacji, w ofercie znajdzie się hybryda plug-in oparta na doładowanym silniku o pojemności 1,6 litra (225 KM). Współpracować z nią będzie ośmiobiegowa przekładnia automatyczna przekazująca moc na oś przednią. Duże prawdopodobieństwo, że pojawią się też silniki 1.2 PureTech (130 koni mechanicznych) oraz 1.6 PureTech (180 koni mechanicznych).
Citroen C5 X 2022 – silniki:
- 1.2 PureTech (130 KM)
- 1.6 PureTech (180 KM)
- Hybrid Plug-in (225 KM)
Ceny Citroena C5 2022 nie zostały jeszcze ujawnione. Uwzględniając jednak pozycję marki w koncernie oraz kwotę, jaką trzeba przeznaczyć na model C5 Aicross, można przypuszczać, że bazowa konfiguracja będzie kosztować około 95 tysięcy złotych. Debiut rynkowy powinien nastąpić w drugiej połowie bieżącego roku.