w

Peugeot E-Traveller 2024. Nowa twarz, elektryczna technologia

Peugeot E-Traveller 2024
Peugeot E-Traveller 2024. Nowa twarz, elektryczna technologia

Francuski van doczekał się nowej odsłony. Podobnie jak pozostałe modele z gamy użytkowej, ma za sobą udaną, choć raczej skromną kurację odmładzającą.

Oto Peugeot E-Traveller 2024, który ma zainteresować fanów cichego transportu. Dziś nie wszyscy muszą twierdzić, że taka odmiana napędowa ma sens, ale władze marki preferują spokojne i stopniowe przyzwyczajanie klientów do nowej rzeczywistości, która jest wymuszana przez prawo. Lepsze to, niż szok.

Przejdźmy jednak do głównego bohatera tego artykułu. Pas przedni zmienił się wyraźnie, co podkreślają nowe reflektory z eleganckim wypełnieniem LED, przeprojektowany zderzak i atrapa grilla, w którą wkomponowano nowe logo producenta.

Na przednim błotniku (od strony drzwi kierowcy) zamontowano natomiast gniazdo ładowania. Poza tym detalem i wspomnianą atrapą atrapy chłodnicy, stylistyka elektrycznej odmiany nie różni się od tej spalinowej. I bardzo dobrze. Z tyłu natomiast zastosowano lampy o nieco innych kloszach oraz centralny nazwę marki i modelu w centralnym miejscu klapy bagażnika.

Peugeot E-Traveller 2024 – dane techniczne

Francuski van jest oferowany w dwóch długościach nadwozia: 498 centymetrów lub 533 centymetry. Jeżeli chodzi o kabinę, to może ona występować w konfiguracjach od pięciu do dziewięciu miejsc. Najbardziej ekskluzywna odmiana oferuje dwa tylne rzędy, które są skierowane przodem do siebie.

Przestrzeń bagażowa prezentowanego modelu waha się od 1500 do 3000 litrów w podstawowych konfiguracjach. Po złożeniu dwóch tylnych rzędów, możliwości załadunkowe mogą wzrosnąć do nawet 4900 litrów.

Peugeot E-Traveller 2024
Peugeot E-Traveller 2024

Peugeot E-Traveller 2024 występuje z dwoma akumulatorami do wyboru. Pierwszy z nich ma pojemność 50 kWh i zapewnia do 224 kilometrów zasięgu (normy WLTP). Ten większy oferuje natomiast 75 kWh, co umożliwia zasięg do 350 kilometrów.

>Peugeot E-Rifter 2024. Wygląda jak crossover

Ładowanie prądem stałym o mocy 100 kW umożliwia uzupełnienie mniejszego akumulatora od 5 do 80 procent w 38 minut. Ten sam proces w przypadku większej baterii trwa 45 minut. Standardowa ładowarka pokładowa ma 7,4 kW, a ta opcjonalna – dokładnie 11 kW.

W obu przypadkach sercem jest jednostka elektryczna generująca 136 koni mechanicznych i 260 niutonometrów. Prędkość maksymalna pojazdu to skromne 130 km/h. Zastanawiamy się, jak wygląda dynamika przy dziewięciu osobach i bagażach na pokładzie…

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW M2 AC Schnitzer 2023

BMW M2 AC Schnitzer 2023. Nisko i aerodynamicznie

Auta elektryczne dla Watykanu

Nowe auta dla Watykanu. Mina papieża mówi wiele