w

Peugeot e-308 2023 nadjeżdża. Elektryczny silnik, 156 KM i 400 kilometrów zasięgu

Elektryczny Peugeot 308
Peugeot e-308 2023 nadjeżdża. Elektryczny silnik, 156 KM i 400 kilometrów zasięgu

Francuska marka postanowiła poszerzyć ofertę swojego kompaktowego modelu. Do gamy trafiła wersja na prąd.

Peugeot e-308 2023 będzie występował w obu dostępnych wariantach nadwoziowych: hatchback i kombi. Producent zdecydował się jedynie na jeden wariant napędowy, co oznacza, że klient nie będzie musiał zastanawiać się nad wyborem…

Zmiany stylistyczne są bardzo skromne – niemal żadne. To oczywiście bardzo dobra wiadomość, ponieważ to jeden z najładniejszych przedstawicieli segmentu C. Pas przedni ma jedynie nieco inne wypełnienie grilla. Pojawiły się też nowe oznaczenia oraz dedykowane felgi.

Peugeot e-308 2023
Zmiany stylistyczne względem konwencjonalnych odmian są bardzo skromne, co jest dobrą wiadomością

We wnętrzu można liczyć na wysoką jakość wykonania okraszoną eleganckim stylem. Oprócz tego pojawiły się cyfrowe zegary z wskaźnikiem zużycia energii oraz ekran multimedialny, który ma motyw obrazujący pracę układu.

Peugeot e-308 2023 – dane techniczne

Debiutująca konfiguracja otrzymała nowy silnik elektryczny generujący 156 koni mechanicznych oraz 260 niutonometrów. Cały potencjał trafia na oś przednią przednią za pośrednictwem selektora kierunku jazdy.

Osiągi francuskiego samochodu elektrycznego nie zostały ujawnione. Podejrzewamy jednak, że sprint do setki będzie trwał około 9 sekund, a prędkość maksymalna wyniesie mniej więcej 170 km/h. To rezultaty zbliżone do konfiguracji ze 130-konnym silnikiem benzynowym, która jest wyraźnie lżejsza od odmiany elektrycznej.

Peugeot e-308 wnętrze
Wnętrze oferuje nowoczesny styl oraz bardzo wysoką jakość wykonania

Inżynierowie wykorzystali modularną płytę podłogową EMP2. Układ został zintegrowany z baterią o pojemności 54 kWh (51 kWh netto), która ma zapewniać do 400 kilometrów zasięgu. Samochód ma zużywać około 12,7 kWh – przynajmniej tak wynika z danych fabrycznych.

Standardowa ładowarka prądu trójfazowego oferuje moc 11 kW. Z kolei maksymalna siła ładowania to 100 kW. Uzupełnienie akumulatora od 20 do 80 procent trwa mniej niż 25 minut. To całkiem niezłe wyniki na tle konkurentów. Warto w tym miejscu dodać, że Peugeot e-308 2023 dołącza do oferty, w której znajdują się już wersje:

  • 180-konna hybryda plug-in
  • 225-konna hybryda plug-in
  • 1.2 PureTech 110 koni mechanicznych
  • 1.2 PureTech 130 koni mechanicznych
  • 1.5 BlueHDi 130 koni mechanicznych

Czy elektryczny Peugeot 308 wzbudzi zainteresowanie klientów? Czas pokaże. Wiele zależeć będzie od cennika. Przypomnijmy, że topowa konfiguracja hybrydy to wydatek 188 300 złotych. Można więc przypuszczać, że Peugeot 308 EV może kosztować około 200 tysięcy złotych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW M5 CS tuning

BMW M5 CS G-Power imponuje mocą, ale nie ma sensu

Zapinki pasów bezpieczeństwa

Amazon rezygnuje ze sprzedaży zapinek pasów dezaktywujących czujniki