w

Peugeot 508 Hybrid oficjalnie

Druga generacja 508 okazała się ogromnym krokiem naprzód. Teraz oferta tego modelu zostanie wzbogacona hybrydą plug-in, która będzie dostępna zarówno w liftbacku, jak i SW.

Za bazę posłużył benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra generujący 180 KM. Uzupełnia go jednostka elektryczna oferująca 110 KM. Moc systemowa tego duetu to 225 KM. Cały potencjał trafia na oś przednią za pośrednictwem przekładni automatycznej.

Peugeot 508 Hybrid potrafi pokonać na samej elektryczności ponad 50 km. Francuzi jeszcze nie podali, jak długo będzie trzeba ładować akumulator. Ujawnili jednak zużycie według norm WLTP, które jest zaskakująco niskie – nawet jak na hybrydę. W sprzyjających warunkach i pełnym wykorzystaniu prądu zużycie paliwa może wynosić 1,3 litra na 100 km/h, a emisja CO? to skromne 29 g/km. Warto dodać, że auto oferuje cztery tryby jazdy: wspomniany już Elektryczny, Sport, Hybrid oraz Comfort.

Samochód można już zamawiać we Francji. Na pozostałe rynki europejskie trafi do końca tego roku. Niewykluczone, że za jakiś czas do sprzedaży trafi też mocniejszy wariant hybrydowy. Bądźcie czujni!

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jazda na suwak będzie obowiązkiem – projekt ustawy już w Sejmie

Rowerzysta ponad prawem – ryzykowny przejazd przez skrzyżowanie (Video)